Voorbeschouwing Lyra - sv KMD

2 april 2019 20:30

De weken van de waarheid zijn aangebroken. Net als andere jaren in de 3de klasse B speelt bijna elk team nog wel ergens voor. Omdat de KNVB nog wel eens de regelingen wijzigt, voor de zekerheid de regelingen voor seizoen 2018/2019

de kampioen promoveert naar de 2e klasse; de periodekampioenen spelen samen met de nummers 12 en 13 van de 2e klasse C en D een nacompetitie voor 2 plaatsen in de 2e klasse; de nummers 12 en 13 spelen samen met de periodekampioenen van de 4e klassen een nacompetitie voor 4 plaatsen in de 3e klasse; de nummer 14 degradeert naar de 4e klasse. Het voorgenoemde in ogenschouw genomen, lijkt het erop dat momenteel alleen Verburch “even” nergens om speelt.

De kwalificatie “Super Saturday” wordt te pas en te onpas gebruikt maar is vandaag onmiskenbaar van toepassing op de 21ste speelronde in 3B. De nummers 1 t/m 4 van de ranglijst spelen tegen elkaar. Vv Schipluiden tegen koploper Wateringse Veld/Kranenburg en Lyra krijgt KMD op bezoek. Aan de onderkant van de ranglijst wedijveren ook een aantal concurrenten met elkaar. Het voetbal op dit niveau mag dan niet altijd wonderschoon zijn maar de spanning vergoedt heel veel, wedstrijden zijn altijd interessant als het ergens om gaat. Over de onderste regionen gesproken, zowel Naaldwijk als HBSS lijken op tijd in de goede flow te komen en leiden met 9 uit 3 tesamen met Schipluiden de ranglijst voor de 3de periode. Wat HBSS betreft zeer opmerkelijk en zou je kunnen spreken van een wederopstanding. De eerste 17 wedstrijden leverden slechts 7 punten op en de laatste 3 wedstrijden 9 !!!! De invloed van de wintertransfers?

In de vorige competitieronde leden de mannen van Klein Maar Dapper een gevoelig verlies. De buren uit Maasland waren hen met 1-3 de baas. De Wateringers moesten diep in het geheugen graven om de laatste nederlaag te herinneren. Het was tegen Naaldwijk op 6 oktober dat KMD voor het laatst het onderspit moesten delven, 16 wedstrijden ongeslagen, voorwaar geen klein bericht. De wedstrijd KMD -  LYRA was onderdeel van één van deze 16 wedstrijden. Op 15 december speelde beide teams met 0-0 gelijk en was keeper Ritchie de Vreeden de uitblinker aan LYRA zijde.

De wedstrijd staat zaterdag onder leiding van scheidsrechter Blaak uit Barendrecht. De bal wordt geschonken door PLV Looije uitzenden en verpakken

Zaterdag stoppen we niet na twee helften en plakken we er een derde helft aan vast. We zien u graag in grote getale aan de zijlijn verschijnen om uw clubs te steunen.