Voorbeschouwing LYRA - Naaldwijk

13 maart 2019 20:30

De derde en laatste periode van het seizoen 2018/2019 is vorige week van start gegaan. Voor zowel LYRA als Naaldwijk bleek dat een prima start. Naaldwijk stuurde MVV’27 met een ruime 4-1 terug richting Maasland en LYRA versloeg koploper Wateringse Veld/Kranenburg met een duidelijke 0-3. Waardoor we zaterdag twee trotse koplopers aan de aftrap krijgen. Naaldwijk als koploper in de derde periode en LYRA als koploper in de algemene stand.

De vorige thuiswedstrijd tegen Schipluiden begon LYRA ook als koploper maar was toen niet helemaal bestand tegen de druk en verloor toen van Schipluiden en/of de wind. Zoals alles in het leven is elke ervaring een leermoment dus gaan we er vanuit dat de mannen van Pim van der Hoorn van die wedstrijd hebben geleerd en nu wellicht beter bestand zijn tegen de druk, de wind hebben ze vorige week al bewezen beter te kunnen bespelen dus.... ;-)

De competitie is door de uitslagen van de afgelopen weken wel een stuk spannender geworden. Bij de start van 2019 werd er nog gedacht dat Kranenburg en LYRA zouden gaan uitmaken wie er kampioen van 3B zou gaan worden maar inmiddels hebben Schipluiden en KMD ook aansluiting gevonden bij de top van de ranglijst. De afstand tussen de nummer 1 en de nummer 4 is nog slechts twee punten waardoor we weer verzekerd lijken van een rete spannende eindfase van dit seizoen.

De witkielen uit Naaldwijk zitten in een ander schuitje. Op de twaalfde plek met drie punten achterstand op de veilige 11de plek, die nu bezet wordt door Maasdijk. Na de overwinning tegen LYRA in oktober is het team van trainer Chris Treling, mede door blessures, in een neerwaartse spiraal geraakt. Naaldwijk verloor toen zes keer op rij. In de winterstop zijn ze weer wat op adem gekomen en wisten 8 punten uit de laatste zes wedstrijden te veroveren.  De heenwedstrijd eerder dit seizoen, zoals gememoreerd,  werd met 2-1 gewonnen door Naaldwijk. Het Lierse doelpunt kwam op naam van Thom Kuyvenhoven (eigenlijk een Naaldwijker 😊).

Zaterdag beginnen we gewoon weer op 0-0. We hopen we op een boeiende  en  vooral sportieve wedstrijd die onder leiding zal staan van scheidsrechter G. Oudenaarden uit Barendrecht. De bal wordt geschonken door Alfa Accountants en Adviseurs