Proces teamindeling LYRA jeugd seizoen 2019-2020

22 februari 2019 8:30

Mijn naam is Cor van Hoeven en sinds het begin van het seizoen ben ik Hoofd Opleidingen bij de vv Lyra. Afgelopen jaar is door meerdere oorzaken de indeling van de jeugd niet goed verlopen. Dit heeft vele gevolgen zoals: kinderen die niet in het juiste team spelen en teams niet op juiste niveau spelen. Dit jaar doen wij het anders en het lijkt mij goed om iedereen hierover in te lichten.

Doel van het proces teamindeling is om iedereen op zijn niveau in te delen en op deze manier plezier te hebben en beter te worden in voetballen. Wij werken er naar toe om halverwege juni 2019 een boek te hebben waarin alle jeugdspelers in teams zijn ingedeeld. Om dit te realiseren hebben wij ondersteuning nodig en daarom hebben wij de afgelopen dagen 3 werkgroepen geformeerd:  zie hieronder.

De werkgroep neemt contact op met jeugd commissie leden, trainers, scouts en leiders in de betreffende leeftijdsgroepen om advies in te winnen en te overleggen en op 30 Maart 2019 met een voorlopig voorstel naar mij toe te komen. In de maanden April en Mei zal een en ander verder worden uitgewerkt zodat wij in Juni 2019 klaar zijn voor het nieuwe seizoen.

De minies gaan in april en mei onder leiding van Ger van der Meer en Johan Voskamp onderlinge wedstrijden spelen en trainen. De nieuwe indeling zal voor hen worden gemaakt naar aanleiding van wat wij, trainers, scoutings commissie en leiders, zien.

Met de bovenstaande uitleg hopen wij duidelijkheid te creëren waar wij mee bezig zijn en wat de plannen zijn. Zijn er nog vragen dan kunt u een email sturen naar: hoofd.jeugdopleiding@vvlyra.nl

Cor van Hoeven.

JO 8 tm JO 11