Voorbeschouwing Lyra – vv Schipluiden

5 februari 2019 20:15

Iets over de helft van de competitie zien de ranglijsten er voor LYRA bijzonder mooi uit. Afgelopen weekend profiteerde LYRA optimaal van de uitglijder van sv Wateringse Veld/Kranenburg bij HBSS. De Hagenaars of nezen kwamen na een 2-0 achterstand nog wel terug tot 2-2 maar deze uitslag kostte hen wel 2 kostbare punten.

Lyra zelf wist door een late treffer van invaller Marc den Toom de drie punten op de Zweth te houden. Het was een zwaarbevochten overwinning. De tactiek zal ongetwijfeld geweest zijn om niet teveel in de duels te komen tegen de mannetjesputters uit Duindorp maar dat lukte maar mondjesmaat. Maar als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zo als het gaat….. en wedstrijden zoals afgelopen zaterdag zullen we nog wel vaker tegenkomen. De koploper treft nu eenmaal altijd tot op het bot gemotiveerde tegenstanders, te beginnen met vv Schipluiden.

Niet alleen vanwege de stand op de ranglijst maar vooral vanwege de strijd om de tweede periodetitel want daar zijn de Schipluidenaren de naaste concurrent van LYRA. Met nog 3 wedstrijden te gaan in deze periode staat Schipluiden, tezamen met KMD, op slechts twee punten achterstand en is deze wedstrijd een uitgelezen kans om Lyra pootje te lichten. Lyra speelt in de periode naast Schipluiden nog tegen Quick Steps en VDL. Schipluiden ontmoet nog Duindorp en Naaldwijk. KMD treft VDL, WV/Kranenburg en HVV/Hercules.

Het Schipluiden van scheidend trainer Marcel van Duijn (wordt volgend seizoen opgevolgd door Benjamin van der Zwan) is het kalender jaar 2019 prima begonnen en wist achtereenvolgens VDL (6-1) en Maasdijk (2-1) te verslaan. De wedstrijd tegen VDL eindigde tumultueus en werd uiteindelijk kort voor het einde door de scheidsrechter van dienst gestaakt. Voor zo ver begrepen is de uitslag als definitief aangemerkt en als zodanig in de stand opgenomen. De heenwedstrijd eerder dit seizoen was de seizoen opening. Lyra wist deze wedstrijd door een doelpunt van spits Roy van der Sar met 0-1 te winnen.

Zaterdag beginnen we gewoon weer op 0-0. We hopen we op een boeiende  en  vooral sportieve wedstrijd. De wedstrijd staat onder leiding van de heer O. Moussaoui uit Den Haag. De bal wordt zaterdag geschonken door Optiplug BV