Voorbeschouwing LYRA - MVV '27

21 november 2018 9:15

Hoe opportunistisch is onze voetbalwereld? Vorig jaar was het Nederlands elftal nog de paria van Europa. Onze voetbalvisie en/of onze jeugdopleiding deugde van geen kant meer, alles moest op de schop. Nederland was stil blijven staan. Het “Duitsland” model moesten we kopiëren want daar werden “kampioenen” geleverd. En nu, na een aantal opzienbarende uitslagen is het weer hosanna en lopen we weer met z’n allen de polonaise en wordt Oranje weer in de harten gesloten.

Alleen het denken aan veranderen schijnt al tot resultaat te leiden 😊 of heeft het meer te maken met de poppetjes op de juiste plek te zetten, beschikken over een goede lichting, durven door te selecteren en vertrouwen te geven? Wie het weet mag het zeggen. Er is overigens een parallel met wat er dit jaar bij LYRA in gang is gezet. Trainer Pim van der Hoorn heeft het team op een aantal plaatsen gewijzigd en de jeugd vertrouwen gegeven, hij raakte niet in paniek na de nederlagen tegen Wateringse Veld/Kranenburg en Naaldwijk. Met knappe overwinningen tegen VDL en Duindorp werd het vertrouwen van de trainer niet beschaamd. Door deze resultaten staat LYRA na afloop van de eerste periode op een keurige 2de plaats.

De start van de nieuwe periode wordt gespeeld tegen onze buren uit Maasland. MVV’27 bezet momenteel een plek in de middenmoot op zes punten van LYRA en tien op de koploper. Het is voor de “spreeuwen” alweer het vierde seizoen in de 3de klasse, het lukt hen maar niet om dit niveau te ontstijgen. Vorig jaar waren ze er wel dichtbij. Als winnaar van de 3de periode was er, net als voor LYRA, een kans om te promoveren via de na-competitie. Maar helaas, MVV’27 “struikelde”, en het team van van Nispen kwam na strafschoppen als winnaar op het formulier van deze nacompetitiewedstrijd. Vorig seizoen won MVV beide wedstrijden van LYRA. In Maasland met 4-3 (Lierse doelpunten van  Kevin van Velden, Jack Binnendijk en Ardi Luijendijk en in De Lier met 0-1.

Zaterdag beginnen we gewoon weer op 0-0 en is er ruimte voor sportief revanche voor het team van trainer Pim van der Hoorn. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Ebink uit Oud-Beijerland. De bal wordt geschonken door de Triple Group

Tot zaterdag.