DVC E1

vv Lyra JO11-3

E-pupillen, E3, Groep 4 13

19 september 2015 8:30

Het was alweer de 4de wedstrijd voor de mannen van de E3. De eerste twee gingen helaas verloren, maar vorige week werd er een klinkende overwinning behaald tegen Oliveo.

Vol goede moed gingen Thijs, Levi, Giel, Timo, Silvijn, Luuk, Tom en Nabil onder leiding van trainer/coach Leen van den Akker naar DVC in Delft om het daar op te nemen tegen DVC E1.

De wedstrijd begon om 08:30 en al snel werd duidelijk dat DVC E1, dat met alleen maar tweedejaars E-tjes fysiek veel sterker was. Het weer zat ook niet mee, want de wedstrijd was nog maar net begonnen en grote druppels kwamen naar beneden. De mannen gingen goed van start en lieten zich niet zomaar weg spelen. Toch viel de 1-0 vrij snel. Lyra bleef doorgaan en creëerde zelf ook wat kansen. Helaas gingen die er net niet in. Nabil weet een kleine tien minuten na de 1-0 de verdiende gelijkmaker binnen te schieten. Helaas heeft dat niet lang geduurd, want de 2-1 viel vrij snel na de gelijk maker. Nog voor rust valt de 3-1 door een ongelukkige eigen doelpunt.

Na rust gingen de mannen weer op de zelfde manier verder. De verdedigers van Lyra maken het de aanvallers van DVC erg moeilijk. De kansen voor Lyra blijven komen en het is dan ook niet gek dat Giel na een snelle uitbraak van Lyra de 3-2 binnen schiet. Nog een tijdje weet Lyra onder de druk van DVC uit te komen. Als DVC een vrije trap krijgt is de fut er bij Lyra uit, de bal gaat er in en het is 4-2. De 5-2 en 6-2 volgen snel.

De eindstand is 6-2! Erg jammer, want de jongens hebben er namelijk hard voor gestreden!

Een lyra E3-fan