LYRA 2 wint ruim van Vitesse Delft 3

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

23 januari 2016 12:00

Selderijk, J.

Na de winterstop en een goed trainingskamp waarin de mannen van Lyra 2 zich optimaal hebben voorbereid in het Portugese Albufeira stond vandaag de eerste wedstrijd na de winterstop gepland tegen Vitesse Delft 3. Bijna alle spelers in de selectie van Lyra zijn fit, dus Ron had keuze uit een hele grote selectie.

Ron stuurde de volgende spelers het veld in:

Ritchie, Mark, Ashwin, Tim, Mike, Stefan, Raymond, Roy, Coen, Thom en Erwin.

Vitesse Delft is een team met wat oudere maar wel ervaren spelers. Lyra begon wat rommelig aan de wedstrijd, maar al snel was duidelijk dat het krachtverschil groot was. Zodra Lyra het tempo wat opvoerde werd het gevaarlijk voor het doel van Vitesse Delft. Waar in eerste instantie nog wat goede kansen gemist werden was het uiteindelijk toch raak, Stefan zorgde voor de verdiende openingstreffer. Lyra vond het lastig om tegen deze tegenstander geconcentreerd te blijven spelen en er volgde een fase waarin het allemaal wat te gemakkelijk opgenomen werd en veel spelers kozen voor de verkeerde oplossingen. De 2e goal van Stefan kwam op een goed moment en de weerstand van Vitesse Delft was gebroken. Vlak voor de rust maakte Thom er nog 0-3 van en kon Lyra met een gerust gevoel thee gaan drinken.

Na de rust kwam Sander in het veld voor Coen en begon Lyra goed. In een mum van tijd liep Lyra uit naar 0-5 door goals van Thom en een hele mooie vrije trap van Stefan. Net op het moment dat iedereen dacht dat Lyra over Vitesse Delft zou heenlopen kwamen de gastheren in korte tijd terug tot 2-5. Met name de 2e goal van Vitesse was een wonderschone. De speler van Vitesse Delft schoot de bal van ruim 35 meter over Ritchie heen en liet zo zien dat in het team van Vitesse Delft wel degelijk goede voetballers rondlopen. Na deze wake up call zette Lyra even aan en dit resulteerde in korte tijd in 2 mooie doelpunten waardoor de eindstand bepaald werd op 2-7 in het voordeel van Lyra.

Was het een goede wedstrijd?, antwoord nee.

Was het een goede en belangrijke overwinning?, antwoord ja

Volgende week komt Oegstgeest op bezoek, een tegenstander waar we in de uitwedstrijd onnodig gelijk hebben gespeeld. Er is dus iets recht te zetten.