GEMISTE KANS VOOR LYRA 2

28 november 2015 12:00

Otter, J.C.H. de

Onbekend

LYRA 2 mocht het thuis opnemen tegen het iets hoger geplaatste Sportlust '46 2, vooraf gezien als een veel scorende ploeg zonder dat zij dit altijd in winst omzetten.  Ron's praatje, onder het genot van heerlijke koffie cake en koeken, ging dit keer voornamelijk over beleving, instelling, en de wil om te winnen. Dit is vanaf de kant niet altijd duidelijk zichtbaar.

Na alle punten op de welbekende i gezet te hebben begonnen de mannen als volgt:

Doel: Ritchie

Verdediging: Mark, Jeroen, Ashwin en Nick

Middenveld: Stefan, Roy (C), Raymond

Aanval: Yassin, Jos, Sander

Wissels: Mike, Appie, Martijn en Said.

LYRA begon zoals het meestal begint, met 11 man, en met goed en verzorgd voetbal in de eerste 10 minuten. Na 10 minuten kreeg Sportlust echter meer grip op het middenveld hetgeen resulteerde in een vrij rommelige fase van de wedstrijd waarbij aan LYRA kant de ruimtes tussen de linies te groot werden, de juiste eind- en inspeel pass vaak ontbrak en het er verdedigend niet altijd overtuigend uitzag. Toch kwamen we op 1-0 ! na een afgeslagen aanval van Sportlust kwam de bal bij sander terecht die op snelheid de hielen van zijn tegenstander liet zien, goed het strafschop gebied inging en op diezelfde hielen getikt werd, Strafschop ! Jeroen benutte deze knap en feilloos in de 22e minuut. Na de goal kreeg LYRA weer wat meer controle over de wedstrijd, kon de druk wat opvoeren hetgeen resulteerde in wat kansjes van Jos na een goede aanval opgezet door Stefan en Sander, doelpogingen van Raymond en Ashwin misten precisie. In de 35e minuut ging het dan toch fout, na slecht ingrijpen in de verdediging was het voor Sportlust een eitje om de 1-1 te maken.

Lyra was even van slag, had veel slordig balverlies en Sportlust liet ook zien over best aardige spelers te bezitten.  Hopende de rust ongeschonden te halen kreeg LYRA in de 40ste minuut de deksel op de neus bij een corner waar Ritchie er net niet bij kon en er (te) makkelijk ingekopt kon worden, 1-2.

In de rust stipte Ron de "verbeterpunten" aan en besloot 3 wissels door te voeren.

Mike, Appie en Martijn kwamen voor Mark, Nick en Jos.

Vanaf het begin van de 2e Helft liet LYRA zien dat het geen genoegen nam met een verlies.

Er was meer strijd, een betere communicatie en ditto organisatie. Alhoewel dit alles misschien niet tot oogstrelend voetbal leidde, kwamen er wel kansen. In de 53ste minuut zette Yasin Sander oog in oog met de keeper, met de keeper als winnaar van dit duel. Slechts 2 minuten later stond sander alweer oog in oog met de keeper, dit keer na een goede steekpass van Martijn, wederom was de keeper de winnaar. Zou het dan zo'n dag worden waar er 100% kansen zijn en waarbij de bal er niet in wil/mag ??? Gelukkig niet.....Stefan liet zien hoe een duel aangegaan moet worden met maar 1 doel..het duel winnen om daarna het halve veld over te steken en de bal op Sander te spelen die hem, na een 1-2tje met de keeper, afmaakte. 2-2. Met nog een half uur te spelen bleef LYRA strijden, zette druk en liet zien dat het met de instelling wel goed zat in de 2e helft.

Sportlust claimde nog een strafschop welke terecht niet werd gegeven en kreeg nog wat kleine kansen maar goed handelend optreden van Ashwin en Ritchie voorkwamen echt gevaar.

Richting het einde van de wedstrijd waren en nog goede mogelijkheden om de 3 punten in de Lier te houden. Een goede aanval in de 89ste minuut opgezet door Jeroen kwam via Martijn weer bij Sander die de keeper tot een uiterste krachtsinspanning dwong, hij tikte de bal schitterend uit de kruising. Uit de corner die volgde haalde Sportlust de bal nog van de lijn na een inzet van Said die voor Yasin het veld in was gekomen. Derhalve bleef het bij 2-2. Geel was er voor Stefan waardoor een schorsing volgt.

Aanstaande zaterdag spelen we uit tegen het hooggeplaatste 's-gravenzande, De perfecte gelegenheid om qua instelling vanaf minuut 1 het zelfde te brengen wat we deze week in de 2e helft hebben laten zien op het veld, dan komt de rest vanzelf heeft de Sint mij in vertrouwen verteld.