Lyra 2 doet zich wederom tekort

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

19 september 2015 12:00

Kortekaas, P.P

Zaterdag 19 september moesten de mannen om 10 uur verzamelen voor een wedstrijd uit bij v.v. Oegstgeest. In de wedstijdbespreking gaf Ron duidelijk aan dat er vandaag gewonnen moest worden om aansluiting te blijven houden bij de top. Aan Dennis Schouwstra die terug is van een blessure werd dus uiteraard gevraagd of hij zijn befaamde tasje bij hem had voor de 3 punten.

De vlagger van vandaag was Jan Bentvelzen en er ging nog een woordje uit naar Jean. Dit omdat het op deze zaterdag de laatste keer was voor Jean om de mannen op te lappen. Hij heeft het toch te druk met zijn studie en zal zo zijn plek als verzorger van Lyra 2 moeten opgeven. Maar we houden hoop want Jean is niet zo goed in afscheid nemen hebben we de laatste 4 jaar gemerkt. Heel veel succes met het maken van je eindopdracht en we zullen je vast weer tegenkomen!!

De namen van de mannen die de drie punten mee moesten nemen vanuit Oegstgeest waren als volgt:

Verdediging: Ritchie, Dennis Voskamp, Ashwin, Peter, Dennis Schouwstra

Middenveld: Doeke, Jeroen en steef

Aanval: Kevin, Jos en Ozkok

Wissels: Tinus, Larry, DJ Dark Mukker en David Mulder naar aanleiding van de uit de kom geschoten vinger van Ritchie op de training.

Aangekomen op het sportpark van v.v. Oegstgeest viel het op dat de grasmat er mooi bij lag. ‘Kunstgras’ een veld waar we dit seizoen nog geen goede resultaten op hebben geboekt. Na een goede warming up mochten de mannen het veld op.

Om stipt 12 uur werd er afgetrapt, lyra begon fel maar onrustig. Er kwam veel dreiging van onze buiten spelers die het de backs goed lastig maakte met mooie acties en goede voorzetten. In de 3e min was het al raak. Na een tekorten terugspeel bal kon Steef onderscheppen en schoot keurig rechtsonder in de hoek. 0-1

Toch bleef de pot onrustig, Lyra was slordig met het balbezit. En Oegstgeest was eigenlijk alleen maar bezig met verdedigen. Toch konden ze via een scherpe linksbuiten het de verdediging lastig maken. In de 15e min kwam Oegstgeest tot een ingooi aan de rand van de 16. Na wat slordig verdedigingswerk kon er worden voorgezet en kon er via de kluts vrij worden binnengeschoten. 1-1

Het vervolg van de eerste helft is erg slordig van beide kanten. Via de vleugelspelers krijgt Lyra een handvol aan kansen maar deze worden na ergernis van de trainer niet benut. De laatste 5 min komt lyra weer een beetje in hun eigenspel. Het spel dat al 30 minuten lang niet gehanteerd kon worden door het praten van onze eigen spelers en het meegaan in het spel van Oegstgeest. Steef krijgt in deze periode nog een gele kaart voor het haken van een speler. In de laatste minuten regent het aan kansen. Via een goede voorzet van Kevin die de linksback genaamd ‘Appel’ telkens weer te slim afwas, kon steef net niet binnen koppen. Ook krijgt lyra nog twee corners waarvan er een op de paal beland via Jos en de ander bijna in eigen doel wordt gewerkt.

De scheidsrechter fluit voor de eerste 45 min van de wedstrijd. Een slordige en onrustige eerste helft waar Lyra meer uit had moeten halen.

Lyra komt fel uit de kleedkamer en begint goed aan het begin van de tweede helft. Net als in de eerste helft gaan er veel aanvallen via de vleugels. Ook Dennis Voskamp die we kennen van zijn inzet komt opstomen via de rechterkant. Een goede voorzet die kan worden binnengeschoten door Ozkok. 1-2

Lyra blijft de bovenliggende partij maar lukt het niet om de hoeveelheid kansen te benutten. Lyra houd zich vooral bezig met de tegenpartij en de scheitrechter waardoor het spel steeds vaker komt stil te liggen. Via een lange bal die over onze verdediging stuitert word Oegsgeest erg gevaarlijk. De verdediging probeert de bal terug te koppen naar Ritchie maar deze bal is te kort. Dennis Voskamp probeert met man en macht de inzet van de rechtsbuiten te stoppen. Dit levert helaas een strafschop en een rode kaart op. Lyra moet verder met 10 man en de strafschop wordt benut. 2-2

Steef die al geel had wordt ter bescherming van het veld gehaald een ook Dennis Schouwstra wordt gewisseld. Jos komt hierdoor op 10 te spelen waardoor Tinus in de spits komt te staan. Ashwin schuift een plek op naar en Jeroen neemt zijn plek over. Larry komt hierdoor op zijn vertrouwde rechtshalf positie te spelen. Met 10 man blijft Lyra toch gevaarlijk. Tinus kopt via de corner van Jeroen goed binnen maar deze wordt van de lijn gehaald. Rond de 41e min mag Jeroen aanleggen voor een vrije trap. Deze beland buiten het bereik van de keeper in der rechter bovenhoek. Lyra denkt aan een doelpunt maar deze wordt afgekeurd door de scheidsrechter wegens hinder van de keeper. De laatste minuten blijven spannend en er volgen veel kansen. Jos heeft nog een grote kans op het winnende doelpunt maar krijgt de bal via een volley niet langs de keeper.

De eindstand blijft dus staan op een 2-2 gelijkspel. Een teleurstellend resultaat al kijk je naar de kansen die lyra gehad heeft.

Ook vandaag sluiten we weer af met de tip van onze aanvoerder Doeke. Naar aanleiding van de hoeveelheid vlaggen en het laat lopende scorebord op het sportpark van v.v. Oegstgeest. Zorg als club voor een persoon als Joop, want zonder Joop hebbie ook geen vlaggen en een lopend scorebord.