UVS 1 - vv Lyra 1

14 mei 2016 14:30

Steenbergen, R.M.

Onbekend

Aan de uitslag te zien, heeft Lyra afgelopen zaterdag voetballes van UVS gehad. Komt dat door de stress die op deze wedstrijd zat of heeft Lyra een wanprestatie geleverd, we zullen het nooit weten. Wat we wel wisten vooraf dat Lyra een klein kansje zou hebben op een periodetitel, maar dan moest wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan. Lyra moest zelf winnen van UVS en RCL moest verliezen van Westlandia za. Beide is niet gebeurd zodat Lyra de competitie afsloot met een 6e plaats en een doelsaldo van 46 – 40.

Lyra begon in de volgende opstelling:

doel Tom Binnendijk,

achter Dennis Schouwstra, Roy Zeestraten, Rick Voskamp en Ashwin Scheffers,

midden John Vermeer, John Lagerwerf en Bob Zwinkels,

voor Kevin v. Velden, Ardi Luijendijk en Yasin Ozkok

Lyra begon weifelend aan de wedstrijd, UVS werd te veel vrijheid gegund om goed te voetballen en daardoor ontstonden ook kansen  voor UVS. In de 20e minuut nam UVS de leiding, waarna John Lagerwerf even later een meer dan goede kans kreeg op de gelijkmaker, maar zijn inzet was te zacht. Niet veel later kreeg John Vermeer een goede kans op een doelpunt maar ook zijn inzet was te zacht om te scoren. Dan krijg je een oude voetbalwet in werking; maak je zelf de doelpunten niet, dan krijg je ze tegen. Tot aan de rust wist UVS zijn voorsprong uit te bouwen naar 3-0 en kon Lyra gaan rusten met de wetenschap dat de wedstrijd al wel gespeeld was.

Na de rust trad Lyra aan met 3 wissels , te weten Thom Kuyvenhoven, Max v. Delft en Tim Herbert voor John Vermeer, Bob Zwinkels en Roy Zeestraten. Er volgde even een opleving van Lyra, Max v. Delft wist de 3-1 te scoren, maar UVS antwoordde direct met een tegendoelpunt, 4-1. Wat later was het weer Max v. Delft die de 4-2 wist te scoren, maar daarna scoorde UVS achtereenvolgens de 5-2- en 6-2.De wedstrijd was gespeeld en scheidsrechter Steenbergen uit Capelle floot voor de laatste keer in deze competitie.

Resteren nog de wedstrijden tegen Feyenoord a.s. woensdagavond om 19.00 op sportpark de Zweth en de wedstrijd voor de Westland Cup tegen de winnaar van de wedstrijd Maasdijk tegen VELO.

Voor meer foto's klik HIER