KMD – Lyra 1 – 0

19 september 2015 14:30

Noordhoek, J.

KMD – Lyra  1 – 0.

Lyra is in het nieuwe seizoen niet langer ongeslagen, getuige de 1-0 nederlaag gisteren in Wateringen tegen het gepromoveerde KMD. Was die nederlaag verdiend?

Ja en nee: ja, want vooral in de tweede helft werd Lyra afgetroefd op felheid en het benutten van kansen en nee: want Lyra was, vooral in de eerste helft de beter voetballende ploeg. Maar dat een voetballende ploeg niet altijd wint, is duidelijk. PSV en ook Ajax kunnen daarvan meepraten.

Lyra begon de wedstrijd met de volgende opstelling:

doel: Tom Binnendijk,

achter: Raymon Kouwenhoven, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Rick Voskamp,

midden: John Lagerwerf, Max v. Delft en Bob Zwinkels,

voor: Erwin Zeestraten,Jan v.d.Berg en Coen v. Mil.

Lyra startte aanvallender dan KMD dat vooral de kat uit de boom keek, na twee opeenvolgende nederlagen. Lyra had daarvan vooral in de eerste helft moeten profiteren, maar de weinige kansen waren niet aan Lyra besteed. Naarmate de eerste helft vorderde , deed KMD meer mee, maar wist ook niet de spaarzame kansen te benutten. Vermeldenswaard was allen nog dat Roy Zeestraten een gele kaart kreeg van de rustig leidende scheidsrechter Noordhoek.

In de tweede helft wisselde Corne v. Doorn Coen v. Mil voor Appie Yildiz, waarna er voor KMD wat kleine kansjes ontstonden. In de 72 e minuut werd John Lagerwerf gewisseld voor Sander Harmsen, waardoor het aanvalsspel van Lyra wat meer snelheid kreeg. Uit een goede voorzet van Sander Harmsen kopte Max v. Delft de bal net naast . In de 81e minuut zorgde een ongelukkig moment van doelman Tom Binnendijk voor de 1-0 voor KMD en het ontbrak Lyra daarna aan tijd en finesse om de stand gelijk te trekken. Met alle hens aan dek trok KMD de overwinning over de eindstreep en kon 3 punten op het conto bijschrijven. Vlak voor tijd kreeg Roy Zeestraten nog zijn tweede gele kaart en kon vertrekken. Vanzelfsprekend waren alle mensen die KMD een goed hart toedroegen heel erg blij met de eerste punten in deze competitie. En Lyra bleef achter met een katerig gevoel dat er toch meer in had gezeten.

A.s. zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Be Fair uit Waddinxveen.

Uw steun is ook dan van harte welkom!!!

Voor meer foto's klik HIER