Lyra houdt maar 1 punt over aan belangrijke strijd

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra heeft tegen Kethel Spaland uit Schiedam helaas maar 1 punt overgehouden. Vooraf was er enige scepsis over de beschikbaarheid van spelers. Robin Vijverberg ( terug na een blessure), Larry Paauwe (schorsing), Jonathan v.d. Schee ( blessure), Dylan Arbouw en Rens v.d. Meer ontbraken. Zo kon het trainersduo de Mooij / Bouman wel een beroep doen op verschillende spelers van Lyra 2 en JO 19.

Belangrijk was ook dat Lyra weer eens een winstpartij op de mat legde om weg te blijven uit de onderste regionen. Lyra begon dan ook in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Thimo Vijverberg, Lars v. Koppen en Remco v. Velden,

Midden: Jesse Schelvis, Sam den Hoed,  Jari v. Dijk,

Voor: Marc den Toom, Stef v.d. Wel en Dyon Lemckert.

Lyra begon aardig aan de wedstrijd, er waren mogelijkheden voor Dyon Lemckert en Jesse Schelvis, maar tot doelpunten leidde dit alsnog niet. In minuut 28 werd een onverwacht hard schot van Dyon Lemckert tot doelpunt gepromoveerd, 1-0. Na de rust kreeg Jesse Schelvis een enorme mogelijkheid, maar schoot de bal hoog over. Na zwak verdedigend werk van de Lyra defensie wist Kethel de gelijkmaker te scoren, 1-1. Roy v.d. Sar kwam Marc den Toom aflossen. Even daarna gebeurde wat vele Lyra fans vreesden: Kethel kwam op een voorsprong, 1-2. Robin Vijverberg kwam Sam den Hoed aflossen Maar de Lyra fans moesten tot minuut 86 wachten alvorens de gelijkmaker kon worden gescoord door Stef v.d. Wel. Lyra probeerde uit alle macht de winnende treffer te scoren, maar slaagde daarin niet. In de slotminuut werd Remco v. Velden nog gewisseld voor Luc Barendse. Die gewisselde Remco v. Velden werd even later gekozen tot “man of the match”. Scheidsrechter Jongeneel uit Bodegraven floot een rustige en goede wedstrijd. A.s. dinsdagavond speelt Lyra voor de Westland Cup in Naaldwijk tegen Westlandia za. Volgende week zaterdag speelt Lyra de uitwedstrijd tegen Meeuwenplaat in Hoogvliet. Uw steun is als vanouds van harte welkom!!
De wedstrijdballen waren geschonken door Ardina Westland en Profile Tyrecenter Stehouwer.