Lyra mag handen dichtknijpen met gelijkspel tegen CWO

CWO 1

25 november 2023 14:30

L.D. Martins

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra mocht gisteren tegen CWO uit Vlaardingen spelen en behaalde een 0-0 gelijkspel. De thuisploeg begon enigszins gehandicapt aan de wedstrijd: Robin Vijverberg eb Jonathan v.d. Schee ontbraken wegens schorsingen. Roy v.d. Sar was afwezig wegens zang verplichtingen. In dat licht bezien is een 0-0 gelijkspel verdiend, Lyra bezet momenteel plek 6 met 14 punten , evenveel als HVC’10. Koploper is Excelsior ’20 met 21 punten. Voor Lyra is het nu zaak bij te blijven, liever nog wat te stijgen, zodat p/d wedstrijden aan het einde van de competitie kunnen worden vermeden.

Lyra startte in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Dylan Arbouw, Tom v. Os en Lars v. Koppen,

Midden¨Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Thom Kuyvenhoven,

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.

Onder leiding van de goed fluitende arbiter Martins uit Rotterdam waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. CWO was technisch iets beter, Lyra stelde daar een tomeloze inzet tegenover. Over de hele wedstrijd bekeken deden zich maar een paar kleine kansen voor, die door beide doelmannen knap werden gepareerd. In minuut 70 scoorde Lyra zowaar een doelpunt, maar dit doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd. Vlak voor tijd, in minuut 84 werden Thom Kuyvenhoven en Marc den Toom nog gewisseld voor Mika v. Holseteijn en Sam den Brabander. Voor Lars v. Koppen was er vlak voor tijd nog een gele kaart. Verder kenmerkte de wedstrijd zich als een sportieve strijd met weinig hoogtepunten en ploegen die aan elkaar gewaagd waren.

Speler van de week was Pepijn Hanemaaijer, man of the match was Jari v. Dijk en de ballen waren geschonken door Optiplug en Jarini Dienstverlening.
Komende zaterdag speelt Lyra de uitwedstrijd in Schiedam tegen Kethel-Spaland. Wilt u die wedstrijd bijwonen, dan zult u naar Schiedam moeten reizen.

voor foto's klik HIER