Lyra trakteert publiek op aantal mooie goals

Meeuwenplaat 1

9 december 2023 14:30

D.B Coenraads

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

De thuiswedstrijd van Lyra tegen Meeuwenplaat uit Hoogvliet begon gisteren spetterend. Al in minuut 2 brak Dyon Lemckert prima door en schoof de 1-0 tegen de touwen. Direct daarna kreeg Meeuwenplaat een enorme kans, maar Joey Boom wist bekwaam te redden. Toen in minuut 10 Larry Paauwe met een schitterend schot de 2-0 liet aantekenen , ging een ieder er eens goed voor zitten. Was Meeuwenplaat een gewillig slachtoffer? Integendeel, deze ploeg legde een prima spelletje op de mat, maar de Lyra verdediging wist o.l.v. Joey Boom bekwaam tegen te houden. Scheidsrechter Coenraads uit Monster had in de 15e minuut nog een gele kaart voor Larry Paauwe. Die zelfde Larry Paauwe moest in de 20e minuut redding brengen op de doellijn om een Meeuwenplaat doelpunt te voorkomen. In minuut 26 veroorzaakte Jarno v. Koppen een penalty, maar keeper Joey Boom wist de penalty te keren. Even later moest Joey Boom een dubbele redding verrichten na een gevaarlijke aanval van Meeuwenplaat. Vlak voor het rustsignaal wist Jesse Schelvis de 3-0 te scoren , na goed voorbereidend werk van Dyon Lemckert.

Direct na de rust werd Jarno v. Koppen gewisseld voor Dennis Voskamp. Meeuwenplaat kreeg in de 55e minuut een strafschop, die er geen was. Alom vergeefse protesten van de Lyra spelers en de stand kwam op 3-1. Rond het uur werden Thom Kuyvenhoven en Jari v. Dijk gewisseld voor Tom v. Os en Marc den Toom. Toen in de 62e minuut Dyon Lemckert ten val kwam in het strafschopgebied, floot de scheidsrechter voor een penalty. Deze toegekende penalty leek verdacht veel op  een goedmakertje van de scheidsrechter. Jesse Schelvis pakte dit kerscadeautje graag uit, 4-1. Vanaf dat moment was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Lyra hoefde niet meer zo nodig en Meeuwenplaat zag het niet meer zitten. Ondertussen moest Joey Boom nog een aantal malen redding brengen, hetgeen hem tot man of the match maakte. Vier minuten voor tijd werd Jesse Schelvis nog gewisseld voor Thimo Vijverberg. Lyra kon terugkijken op een prima overwinning op een goede ploeg! Pas op 20 januari 2024 speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Victoria ‘04. Lyra bezet nu plek 3 met 20 punten, Rhoon heeft er 21 en koploper Excelsior ’20 heeft 25 punten. M.a.w. Lyra is nog goed in de race om een ereplaats.

Lyra speelde in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Thom Kuyvenhoven en Larry Paauwe,

Voor: Jari v. Dijk, Robin Vijverberg en Dyon Lemckert.

Speler van de week was Daan v. Os. De bal was geschonken door Henk Boekestijn. Schrijver dezes wenst u allen prettige feestdagen en graag tot ziens in 2024!!

voor foto's klik HIER