Lyra weet weer wat winnen is !

Rozenburg 1

9 maart 2024 14:30

A. Oren

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra won gisteren de thuiswedstrijd tegen nummer laatst uit de rangschikking met 2-0. Het was zonder meer een verdiende overwinning, Lyra was gedurende de hele wedstrijd de betere ploeg. Al na 11 minuten trof Jonathan v.d. Schee met behulp van de wind, rechtstreeks het doel en opende zo de score, 1-0. Daarna kreeg Rozenburg twee mogelijkheden op een doelpunt, maar beide keren ging de bal hoog over. En mocht Rozenburg gevaarlijk worden, dan was daar altijd nog Joey Boom als zeker slot op de deur. Nadat Dyon Lemckert een goede actie niet kon bekronen met een geode voorzet, was het Jari v. Dijk die geel pakte. Na de rust kwam Jari v.Dijk niet terug, hij werd vervangen door Roy v.d. Sar. Roy v.d. Sar was al na 4 minuten succesvol, hij scoorde fraai de 2-0, na een snelle uitval. In minuut 52 scoorde Dyon Lemckert fraai de 3-0, maar hij gebruikte daarbij zijn hand, dus 3-0 afgekeurd. Jesse Schelvis schoot in minuut 56 net naast en Julian du Chatenier  miste 1 minuut later op een haar na het doel. In minuut 72 werden Larry Paauwe en Julian du Chatenier gewisseld voor Kevin .v. Velden en Luke Boeters. In minuut 81 kreeg Dyon Lemckert wederom een grote kans, die niet aan hem besteed was. Inval scheidsrechter Oren uit Hoofddorp floot voor het einde en was Lyra 3 punten rijker. Een verdiende overwinning en een revanche op het puntverlies van de afgelopen twee weken! A.s. zaterdag speelt Lyra de uitwedstrfijd tegen OVV uit Oostvoorne.

Lyra begon in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Dennis Voskamp, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Robin Vijverberg,

Voor: Julian du Chatenier, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.

Man of the match werd Tom v. Os, speler van de week was Jayvi Sommandas en de ballen werden geschonken door Looije Groep en Binnendijk Onderhoudsbedrijf