Lyra boekt ruime overwinning tegen DVO '32

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

De eerste thuiswedstrijd van Lyra in de nieuwe competitie werd gelijk afgesloten met een klinkende overwinning. Tegenstander DVO’32 uit Vlaardingen werd met 4-0 verslagen. Betekent die uitslag dan ook dat er een fantastische wedstrijd door Lyra is gespeeld? Dat niet direkt, daar was met name de tegenstander debet aan, zwaar verdedigen en gokken op een uitval. Lyra domineerde vanaf het begin, maar wist niet altijd raad met een grote veldmeerderheid. Gelukkig scoorde Lyra al vroeg in de wedstrijd middels een doelpunt van Dyon Lemckert. Nou moest DVO wel komen en wat meer aanvallende initiatieven nemen. Maar daar kwam niet veel van terecht. Gerust stellend was de 2-0 vlak voor de rust door Thom Kuyvenhoven. Direkt na de rust scoorde Jari v. Dijk de 3-0 en was winst in de eerste competitiewedstrijd een feit. Doelman Joey Boom heeft in de tweede helft maar twee reddingen te verrichten, zo zwak was het aanvalsspel van DVO. In minuut 73 werden Jari v. Dijk en Robin Vijverberg gewisseld voor Stef v.d. Wel en Larry Paauwe. Even daarna, in minuut 80 kwam Jarno v. Koppen Thimo Vijverberg vervangen. Zo leek de wedstrijd naar het einde te kabbelen, maar daar dacht Dylan Arbouw anders over. Hij scoorde in de slotminuut de verdiende 4-0 en kon  scheidsrechter Boers uit Naaldwijk de ploegen naar de douche sturen. In deze rustige wedstrijd had de scheidsrechter geen kaarten nodig om de zaak in het gareel te houden. A.s. zaterdag speelt Lyra weer een thuiswedstrijd tegen buurman Naaldwijk. We hopen op uw steun bij deze spannende pot voetbal.

Lyra begon in de volgende opstelling:

Doel : Joey Boom,

Achter: Thimo Vijverberg, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Robin Vijverberg en Thom Kuyvenhoven,

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.

Man of the match werd Dylan Arbouw, speler van de week was Kane v. Zanten. De wedstrijdbal was geschonken door P. van Os loon- en verhuurbedrijf

Voor foto's klik HIER