Lyra laat zich verrassen door OVV

OVV 1

16 maart 2024 14:30

P.E. van de Putte

Sportpark OVV
Zwartelaan 10
3233AX
OOSTVOORNE
tel. 0181-482215

Lyra speelde gisteren de uitwedstrijd in Oostvoorne tegen OVV en verloor verrassend met 3-2. De eerst helft was van Lyra kant onvoldoende, OVV moest en zou winnen om komende p.d wedstrijden te voorkomen. Zeer agressief en in een hoog tempo ging OVV Lyra tegemoet, en vaak stond Lyra er bij en keek ernaar! Al na 6 minuten was het raak voor OVV,  matig verdedigen van Lyra kant zorgde voor de opening van de score, 1-0. Van Lyra kant werd te veel de lange bal gehanteerd en werd zelden de tweede bal veroverd. Dat betekende veel druk op de Lyra verdediging, die daar niet altijd een antwoord op wist. In de blessuretijd van de eerste helft scoorde OVV, na wederom matig verdedigen van Lyra, de 2-0. Lyra wist dus wat het moest doen in de tweede helft!

Tom v. Os en Roy v.d. Sar kwamen Dennis Voskamp en Stef v.d. Wel vervangen. Maar voor Lyra het in de gaten had, stond de 3-0 op het scorebord. Zo werd de opgave nog zwaarder om er iets van te maken. Jesse Schelvis had in minuut 50 een goede actie, waarna Roy v.d. Sar de 3-1 kon intikken. Even later kreeg Marc den Toom geel en kwam Jari v. Dijk voor Lars v. Koppen. Het duurde even voordat Lyra een overwicht ontwikkelde, waaruit in minuut 78 Tom v. Os de 3-2 scoorde. Zou het dan toch? Lyra viel uit alle macht aan, maar scoorde niet. Wel kreeg Roy v.d. Sar nog een gele kaart na een ongelukkige botsing met de OVV keeper. Groot was de teleurstelling bij een ieder die Lyra een goed hart toedroeg, toen in de blessuretijd Dylan Arbouw na een wat onbesuisde actie de rode kaart voorgehouden kreeg! De late wissel van Julian du Chatenier voor Jesse Schelvis had geen effect meer. In de slotminuut scoorde OVV de 4-2, zodat Lyra gedesillusioneerd de lange thuisreis kon aanvaarden. Scheidsrechter was de heer v.d. Putte, die veel last had van het theater dat verschillende OVV spelers na een overtreding opvoerden.

Lyra begon in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Dennis Voskamp, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Robin Vijverberg,

Voor: Marc den Toom, Stef v.d. Wel en Dyon Lemckert.

Lyra speelt deze week twee thuiswedstrijden:

Dinsdagavond tegen Quick den Haag (za) voor de Halve Maancup en zaterdag tegen Excelsior ’20 uit Schiedam voor de competitie. Lyra rekent in deze moeilijke tijden op U!!!