Lyra wint ruim van OVV

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra behaalde gisteren een ruime overwinning tegen de nummer laatst uit klasse 3d, OVV uit Oostvoorne. Die zege was zeer verdiend , maar kwam niet altijd tot stand met sprankelend voetbal. Pas in de tweede helft, na het inbrengen van Roy v.d. Sar ( weer hij) begon de score op te lopen. Maar daarvoor was in de eerste helft een raar incident gebeurd: de keeper van OVV kreeg een rode kaart. Bij een onbenullige overtreding in minuut 21 riep de keeper van OVV het bekende K….woord en kreeg direct rood. Scheidsrechter Vogelenzang uit Poortugaal, die een goede wedstrijd floot, was onverbiddelijk. Maar in minuut 30 gebeurde er iets heel vreemds: tegen alle verhoudingen in kwam OVV op een 0-1 voorsprong. Direct daarna miste Dyon Lemckert een enorme kans op 1-1. Maar na een harde vrije trap van Jonathan v.d. Schee wist Jari v. Dijk de verdiende gelijkmaker te scoren, 1-1.

Na de rust kwamen Roy v.d. Sar en Jesse Schelvis Lars v. Koppen en Jari v. Dijk aflossen. Prompt werd het spel van Lyra beter en dus gevaarlijker.’ Marc den Toom, die later tot man of the match werd verkozen, schoot na een goede actie net naast. Dyon Lemckert volgde even later het voorbeeld van Marc en schoot ook net naast. Lyra werd nu toch veel gevaarlijker en OVV moest zich beperken door te verdedigen. In minuut 57 scoorde Roy v.d. Sar de 2-1 na een geode pass van Jesse Schelvis. Toen Marc den Toom in de 63e minuut de 3-1 scoorde , was het verzet van OVV gebroken. In minuut 78 miste Roy v.d. Sar een enorme kans op 4-1, wat hij later goed maakte in minuut 90 na een counter,5-1. In de tussentijd had Thom Kuyvenhoven al de 4-1 geproduceerd, zodat de overwinning alsnog ruim uitviel. Lyra bezet na deze overwinning de derde plaats op de ranglijst. Excelsior 20 en Kethel-Spaland  staan beide bovenaan met 11 punten, Lyra is derde met 10 punten samen Rhoon.

Lyra begon met de volgende opstelling:

Doel: Brian v.d. Bos

Achter: Thimo Vijverberg, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen

Midden: Larry Paauwe, Robin Vijverberg en Thom Kuyvenhoven

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.

De bal was geschonken door Alpina Westland en Marc den Toom werd tot man van de wedstrijd uitgeroepen.