Lyra verliest van irritant HVC'10

27 januari 2024 14:30

R. Parmessar

Sportpark HVC'10

Lyra verloor gisteren de uitwedstrijd in Hoek v. Holland kansloos met 3-1. Vooral de eerste helft was van Lyra kant erg matig. In de opbouw veel lange ballen, bijna geen tweede bal veroverd en een middenveld en achterhoede die voortdurend onder druk stonden. De start was al veelzeggend: HVC begon fel en energiek, meestal stond Lyra erbij en keek er naar. In minuut 6 was het al raak: op een goede steekbal reageerde alleen en HVC speler adequaat en kon de 1-0 laten aantekenen. En als Lyra bij een uitval gevaarlijk voor het HVC doel kwam, stond daar oud keeper Kenny Lipman om de zaak op te lossen. In minuut 42 kreeg Marc den Toom geel van scheidsrechter Parmessar uit Den Haag, die niet een heel sterke wedstrijd floot.

Thom Kuyvenhoven was voor de rust geblesseerd geraakt en werd na de rust vervangen door  Jesse Schelvis. Jesse was niet aan de wedstrijd begonnen omdat hij een week was weg geweest. Ondanks de goede plannen van Lyra om in de tweede helft wat beter voor de dag te komen, scoorde HVC al in minuut 49 de 2-0. Jari v. Dijk kreeg ook nog geel, voordat hij werd gewisseld voor Roy v.d. Sar. Ook Marc den toom werd gewisseld voor Jack Binnendijk. In minuut 67 scoorde Jack Binnendijk de 2-1, deze goal gaf Lyra weer enige hoop op tenminste 1 punt. Vanwege de schoonheid van deze goal had die eigenlijk voor twee moeten tellen maar dit terzijde. Doelman Joey Boom moest een paar keer handelend optreden hetgeen hem goed afging. Tom v. Os kwam in minuut 80 Lars v. Koppen nog vervangen. Bij een opstootje kregen Roy v.d. Sar en Jack Binnendijk geel, geen van de HVC spelers werden bekeurd. In een poging een gelijkspel te forceren, drong Lyra fel aan. Helaas leidde dit offensief tot een geluks doelpunt voor HVC en was de wedstrijd gespeeld 3-1. Lyra een illusie armer, want plek 2 op de ranglijst kon helaas niet worden vastgehouden. A.s. zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Rhoon.

Lyra begon in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Dennis Voskamp, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Robin Vijverberg, Larry Paauwe en Thom Kuyvenhoven,

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.

Nog wat bewegende beelden: Pompen en verzopen

PS: wij zoeken nog een fotograaf voor de wedstrijden van Lyra 1 - meld je aan bij Ruud Hanemaaijer - vrijwilligers@vvlyra.nl