Lyra wint verrassend van sterker geacht Excelsior’20

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra behaalde in de thuiswedstrijd tegen Excelsior’20 uit Schiedam een verrassende, maar verdiende overwinning, 3-0! Daar zag het in de eerste helft overigens niet naar uit. De bezoekers uit Schiedam openden de wedstrijd in een hoog tempo en hadden diverse uiterst vaardige voetballers in huis. Lyra werd teruggedrongen op eigen helft en moest zich voornamelijk beperken tot verdedigen. Dat ging overigens best wel goed. Opvallend was al wel dat diverse spelers en ook de begeleiding veel commentaar hadden op scheidsrechter  Moussaoui uit Zoetermeer. De scheidsrechter gaf meermalen aan dat hij hier niet van gediend was en deelde daarvoor gele kaarten uit. Over de hele wedstrijd ontving Excelsior 6 gele kaarten, waarvan er maar 1 was voor een te harde overtreding. Ook de trainer en elftalleider van Excelsior mochten met een rode kaart vertrekken. De rust brak aan met een 0-0 stand. Na de rust wisselde Lyra Julian du Chatenier voor Roy v.d. Sar en dat betekende gelijk meer gevaar. Ook in de tweede helft opereerde Lyra vanuit een gesloten verdediging, maar het aantal uitvallen richting Excelsior doel nam toe. Dyon Lemckert, Roy v.d. Sar en Rens v.d. Meer kregen diverse mogelijkheden zonder tot scoren te komen. Na een uur wedstrijd ondernam Jesse Schelvis een goede actie, gaf een assist op Roy v.d. Sar die de 1-0 scoorde. Excelsior probeerde uit alle macht de gelijkmaker te scoren en gaf Lyra zodoende de ruimte om te counteren. Daar maakte Dyon Lemckert in minuut 73 dankbaar gebruik van en scoorde d 2-0. Die zelfde Dyon Lemckert gaf  in minuut 78 Excelsior bij een uitval de genadeklap en scoorde de 3-0. Jesse Schelvis werd nog gewisseld voor Sam den Hoed. Het slotakkoord was voor Lyra: bij een uitval van Lyra kon Dyon Lemckert op aangeven van Roy v.d. Sar de 4-0 scoren, maar de bal ging net naast! Lyra behaalde zodoende een prima overwinning en staat momenteel op de 3e plaats in de rangschikking. HVC is eerste met 42 punten, Excelsior’20 is 2e met 34 punten en Lyra staat gedeeld 3e met Rhoon en Victoria met 33 punten. Er zijn dus nog mogelijkheden!! Lyra speelt 6 april a.s. de uitwedstrijd tegen Vierpolders, gezien de afsluiting van een tunnelbuis van de Beneluxtunnel is een vroeg vertrek uit De Lier aan te raden!!

Man of the match werd Dyon Lemckert. De bal was geschonken door P. van Os Loon- en Verhuurbedrijf. Speler van de week was Max Steentjes.

Lyra speelde in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Robin Vijverberg,

Voor: Julian du Chatenier, Rens v.d. Meer en Dyon Lemckert.