Lyra verliest wederom uitwedstrijd

3135GA
VLAARDINGEN
tel. 010-4749961

Lyra verloor gisteren de uitwedstrijd tegen CWO uit Vlaardingen met 2-0. Als je al van een complex kunt spreken, is het spelen van uitwedstrijden zo’n complex. Lyra scoorde tot nu toe slechts 7 punten in uitwedstrijden. Dat is absoluut te weinig om een goede plek op de ranglijst in te nemen. Sterker nog: met de versterkte degradatieregeling moet Lyra alsnog wat punten halen om uit de gevarenzone te blijven. Daarbij moet nog worden gezegd dat de bank van Lyra bezet was met een aantal spelers uit de JO 19. Thomas Bakelaar, Nick v. Dijk, Luc Barendse en Jaimy v. Veldhooven  mochten dit keer de bank warm houden. Zodoende kon Lyra 2 op volle sterkte de uitwedstrijd in en tegen Monster spelen, een 1-4 overwinning was het resultaat. Lyra begon de wedstrijd tegen CWO in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Jari. Dijk,

Voor: Marc den Toom, Rens v.d. Meer en Dyon Lemckert.

Scheidsrechter was de heer Majenburg uit Brielle die een goede partij floot. Over de eerste helft kunnen we kort zijn: beide ploegen grossierden in foute passes en weinig kansen. Larry Paauwe kreeg in minuut 31 een gele kaart. Rust: 0-0.

Na de rust kwam Jaimy v. Veldhooven in het veld voor Jonathan v.d. Schee. In minuut 74 scoorde CWO de 1-0 uit een corner en bleek Lyra niet bij machte het tij te keren. Vlak voor het doelpunt kwam Luc Barendse Jesse Schelvis vervangen. En in minuut 82 kwam Thomas Bakelaar Lars v. Koppen aflossen. Kort daarna kreeg Dyon Lemckert nog geel voorgehouden en bleek Lyra niet bij machte de gelijkmaker te scoren. In de blessuretijd vergrootte CWO de voorsprong naar 2-0 en was de nederlaag voor Lyra een feit. Lyra bezet momenteel plek 6 met34 punten, 10e staat OVV met 26 punten.

Lyra speelt over 2 weken tegen Kethel Spaland thuis. Uw steun wordt zeer op prijs gesteld.