Lyra zet zich in Naaldwijk lelijk te kijk !

Naaldwijk 1

2 maart 2024 14:30

W. van der Geest

Sportpark de Hoge Bomen Naaldwijk

Lyra heeft zich gisteren in en tegen Naaldwijk bepaald niet van zijn beste kant laten zien. Een 2-1 nederlaag was niet waarop gerekend was. En zeker ook niet de misdragingen van een aantal Lyra spelers in de slotfase was geen reclame voor vv. Lyra. Om met dat laatste te beginnen: scheidsrechter v.d. Geest had 8 gele kaarten voor Lyra spelers in petto. Nou floot deze scheidsrechter niet altijd even consequent, maar 8 gele kaarten is echt te veel van het slechte! Gele kaarten waren er voor: Dennis Voskamp, Dylan Arbouw ( 2 x) rood, Jonathan v.d.. Schee, Jesse Schelvis, Marc den Toom, Larry Paauwe en Stef v.d. Wel. Dit betekent voor de a.s. thuiswedstrijd tegen Rozenburg a.s. zaterdag een schorsing voor Dylan Arbouw en Marc den Toom. Opvallend negatief was verder het hoorbare gescheld en gefoeter van de Lyra spelers onderling. Bepaald geen reclame voor Lyra!!! Voetballend kwam Lyra er tegen een zich fel verwerend Naaldwijk nauwelijks aan te pas. Al na een half uur kwam Lyra op achterstand door weifelend optreden van de Lyra defensie. En vlak voor rust wist Naaldwijk de 2-0 te scoren, zodat Lyra in de tweede helft voor een pittige opgave kwam te staan. De wissels Jari v. Dijk voor Lars v.Koppen, Tom v. Os voor Dennis Voskamp, Jack Binnendijk voor Marc den Toom hielpen ook niet echt veel. Het werd steeds duidelijker dat Naaldwijk een gewonnen wedstrijd speelde. Vlak voor tijd wist Stef v.d. Wel nog wel de 2-1 te scoren, maar het enige dat dit doelpunt opleverde was een belegering van de scheidsrechter. Die floot verstandig voor het einde van de wedstrijd en Lyra bleef met lege handen achter, maar een vracht gele kaarten rijker! Lyra kan a.s. zaterdag revanche nemen op de slechte uitbeurt in Naaldwijk door staartploeg Rozenburg te verslaan.  Belangrijk zal daarbij zijn o de onderlinge gelederen te sluiten en elkaar positief te bejegenen!! Uw steun is daarbij van harte welkom!!