Lyra doet prima zaken bij start competitie 2024

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra behaalde gisteren tegen Victoria uit Vlaardingen een nipte, maar verdiende overwinning. Daar zag het in de eerste helft overigens niet naar uit. Vanaf het begin was Victoria de iets beter voetballende ploeg. Toch nam Lyra in minuut 14 de leiding middels Marc den Toom. Maar 6 minuten later was het al weer gelijk door een wonderschoon afstandsschot van Victoria. Beide ploegen kregen daarna kansen om de score te vergroten, waarbij Larry Paauwe vlak voor rust een prima schot loste dat net geen doel trof. Na de rust had  Jari v. Dijk tot twee maal toe de gelegenheid de score op te voeren, maar het lukte net niet. Even voorbij het hele uur werd de volgende wissel toegepast: Jari v. Dijk en Marc den Toom mochten plaatsmaken voor Thom Kuyvenhoven en Jack Binnendijk. Mede door toedoen van vooral Jack Binnendijk maakte het evenwicht tussen beide ploegen plaats voor een meerderheid van Lyra. Er ontstonden voor het doel van Victoria gevaarlijke situaties, maar tot een doelpunt kwam het nog niet. Ondertussen pakte Jonathan v.d. Schee nog een gele kaart van de verder goed leidende arbiter v. Ekelenburg uit Naaldwijk. In minuut 82 scoorde Dyon Lemckert bij een mooie uitval beheerst de 2-1 en stond Lyra op winst!

Om de drie punten in De Lier te houden werd Jesse Schelvis nog gewisseld voor Tom v. Os. Tot de laatste minuut bleef het spannend, maar dat kwam vooral door Lyra zelf. In de slotseconden werd nog door Dyon Lemckert en Jack Binnendijk een enorme kans op 3-1 gemist. Maar de 3 punten bleven terecht in De Lier. Lyra bezet nu plek 2 op de ranglijst met 2 punten achterstand op Excelsior ’20, die een wedstrijd minder hebben gespeeld.

A.s. zaterdag speelt Lyra de uitwedstrijd tegen HVC uit Hoek v. Holland. Uw steun is daarbij weer van harte welkom.

Lyra speelde in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

achter: Thimo Vijverberg, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v, Koppen,

midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Robin Vijverberg,

voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.

Balsponsor_Victoria_04.png