Goed spelend Lyra behaalt klinkende overwinning op Rhoon, 4-1.

Rhoon 1

3 februari 2024 14:30

C.R. van Booma

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra speelde gisteren thuis tegen vv Rhoon in de wetenschap dat er gewonnen moest worden om mee te blijven doen bij de bovenste plaatsen. Zeker was dat als Lyra zou winnen van Rhoon, ze de tegenstander in ieder geval op de ranglijst zou passeren. Onder leiding van scheidsrechter v. Booma uit Den Haag begonnen beide ploegen fel aan de wedstrijd. Er ontstonden mogelijkheden voor beide doelen, maar de beide keepers bleven de baas in hun strafschopgebied. Maar in de 24e minuut werd  er in het Lierse strafschopgebied een overtreding gemaakt, dus penalty. Rhoon kwam zodoende op een 0-1 voorsprong, wat bepaald strijdig was met het wedstrijdbeeld. 10 minuten later trof een speler van Rhoon de paal, wat Lyra aanleiding gaf er nog feller tegenaan te gaan. Rhoon werd terug gedrongen en Lyra kreeg een paar kansjes. Maar op slag van de rust scoorde Marc den Toom de verdiende gelijkmaker, 1-1.

Na de rust was Marc den Toom gewisseld voor Roy v.d. Sar. Lyra werd allengs gevaarlijker, vooralsnog zonder tot scoren te komen. In minuut 57 kreeg Rens v.d. Meer een  gele kaart voorgehouden en ontstonden er in het veld diverse (mondelinge) irritaties. Toen Rens v.d. Meer in minuut 61 werd gewisseld voor Jack Binnendijk, ging iedereen er eens goed voor zitten. In minuut 64 was het dan raak: na een uitbraak van Lyra was het uiteindelijk Roy v.d. Sar die de 2-1 liet aantekenen. Jesse Schelvis kreeg geel, kort voordat de scheidsrechter een afkoelingsperiode van 10 minuten gelastte. Nadat de wedstrijd hervat was, brak Roy v.d. Sar door en werd vlak voor het strafschopgebied ten val gebracht. Jack Binnendijk nam de vrije schop die hij helaas gestopt zag worden door de keeper van Rhoon. In de blessuretijd, minuut 92, scoorde Dyon Lemckert de 3-1, na goed voorbereidend werk van Jack Binnendijk. Direct daarna werd er een speler van Rhoon met zijn 2 gele kaart uitgestuurd en leek de overwinning van Lyra veilig. Het was in de 95e minuut dat wederom Dyon Lemckert met een mooie goal de overwinning voor Lyra veilig stelde, 4-1.

De stand op de ranglijst is nu:

1. Excelsior 13-31
  2. HVC         14-27
  3. Lyra         14-26
  4. Rhoon     14-25

Lyra heeft a.s. zaterdag geen programma, de week erna speelt Lyra voor de Westland Cup in Naaldwijk tegen VELO.

Lyra speelde in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Dennis Voskamp, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Robin Vijverberg,

Voor: Marc den Toom, Rens v.d. Meer en Dyon Lemckert.

Man of the match  was Dylan Arbouw. De bal was geschonken door Japal Transport BV en speler v.d. week was Twan v.d. Knaap.