Verloren gewaande wedstrijd wordt omgezet in winst

Vierpolders 1

11 november 2023 14:30

D.G.C. van Dis

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Als je de uitslag van de thuiswedstrijd die Lyra gisteren speelde tegen Vierpolders in ogen schouw neemt, kun je denken dat het een makkie was voor Lyra. Het tegendeel is waar, na een zeer matige eerste helft van beide ploegen, gaf menig Lyra supporter na de rust maar weinig kansen aan Lyra op de overwinning. Toen direct na de rust Vierpolders op een 0-1 voorsprong kwam, werd het vertrouwen nog minder. Het werd zelfs nog erger , toen een keepersfout van de Lyra doelman Vierpolders aan en 0-2 voorsprong hielp. De tegenstander droomde al van drie punten in een uitwedstrijd behaald. Maar in de laatste 10 minuten kantelde de wedstrijd toch helemaal. Eerst scoorde Lyra nog een buitenspeldoelpunt, maar het was in minuut 80 dat man of the match Jesse Schelvis de 1-2 liet aantekenen. Kort daarvoor had Dylan Arbouw nog op de lat geschoten. In minuut 82 scoorde Lyra via Marc den Toom (of was het Dylan Arbouw?) de 2-2 en vier minuten later scoorde Dylan Arbouw uit een  corner de 3-2. Lyra was niet meer te stoppen en liet Vierpolders teleurgesteld achter. In de blessuretijd was het Roy v.d. Sar die zijn traditionele doelpunt meepikte en zo de eindstand bepaald op 4-2. De rustig leidende arbiter v. Dis uit Delft had nog een gele kaart over voor Dylan Arbouw, Larry Paauwe en Marc den Toom.

De wissels aan Lyra kant waren: Roy v. d. Sar voor Jari v. Dijk, Thimo Vijverberg voor Robin Vijverberg en Tom v. Os voor Jarno v. Koppen.

Lyra begon in de volgend opstelling:

Doel: Brian v.d. Bos,

Achter: Thimo Vijverberg, Dylan Arbouw, Tom v. Os en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Thom Kuyvenhoven,

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.

Speler van de week was: Mick v.d. Horst van de JO 11-1 en de bal was geschonken door Japal Transport BV

Lyra speelt a.s. zaterdag de uitwedstrijd in Maasland tegen MVV. Zorg dat u erbij bent!

Voor foto's klik HIER