Lyra en MVV houden elkaar in evenwicht, 1-1.

MVV '27 1

13 april 2024 14:30

P. Borsboom

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra sloot de thuiswedstrijd tegen MVV’27 uit Maasland af met een 1-1 gelijkspel. Daar zag het lange tijd niet naar uit, want enigszins tegen de veldverhouding in nam Lyra al in  de 12e minuut een 1-0 voorsprong. Dyon Lemckert scoorde met een hard schot na een mooie combinatie. MVV was in de eerste helft de iets betere ploeg, Lyra kon aanvallend geen vuist maken. Na de rust drong MVV nog meer aan en Lyra moest zich beperken tot verdedigen. Daarin onderscheidde m.n. doelman Joey Boom zich prima. MVV verzamelde wel 5 gele kaarten van de goed leidende arbiter Borsboom uit Hellevoetsluis. Van Lyra kant kreeg Jonathan v.d. Schee een gele kaart voorgehouden. Marc den Toom en Thimo Vijverberg werden daarna gewisseld voor Julian du Chatenier en Jarno v. Koppen. Nadat Stef v.d. Wel een aardige actie bekroonde met een kopbal net over, kreeg MVV in minuut 76 een penalty. Joey Boom stopte de penalty prima en werd zo gekroond tot “man of the match”. Hierna ontving Dyon Lemckert een gele kaart, hetzelfde lot was de trainer van Lyra beschoren toen het te lang duurde voor een andere bal in het veld kwam. In minuut 83 werd het in het veld een beetje onvriendelijk, de scheidsrechter staakte de wedstrijd voor 3 minuten om af te koelen. In de blessuretijd kwam Remco v. Velden nog voor Jonathan v.d. Schhe en maakte, helaas voor Lyra, MVV nog gelijk. Deze score gaf wel een goed beeld van de verhouding tussen beide ploegen in het veld. Lyra staat nu 5e op de ranglijst met 34 punten. De volgende wedstrijd is de uitbeurt tegen CWO in Vlaardingen.

Speler van de week was Bram v. Adrichem en de bal was geschonken door Administratiekantoor P. Buitelaar

PS: De WOS filmde de wedstrijd vanmiddag en men gaf aan dat je de samenvatting zou kunnen terug zien op het WOS-kanaal (via YouTube en Facebook).