Lyra verliest van koploper Excelsior’20

3121KK
SCHIEDAM
tel. 010-4706338

Lyra leed in de uitwedstrijd in Schiedam tegen Excelsior ’20 een verdiende nederlaag met 3-1. Door dit resultaat is Excelsior ’20 de nieuwe koploper in 3D en bezet Lyra de 5e plek. Daar zag het in het begin van de wedstrijd overigens niet naar uit: een vlotte Lyra aanval leidde tot een vroeg doelpunt van Roy v.d. Sar, 0-1. Maar direct daarna nam Excelsior ’20 het roer over en ging steeds gevaarlijker spelen. Tot minuut 26, toen scoorde Excelsior de verdiende gelijkmaker, 1-1. Hierna brak de rust aan. Lars v. Koppen kreeg nog geel.

En toen brak minuut 62 aan: de matig leidende arbiter v. Drunen uit Maasdam floot niet voor een overduidelijke handsbal van Excelsior ’20. Maar hij floot , na een ongelukkig handsmoment , voor een zeer omstreden penalty voor Excelsior ’20. Toen even later invaller doelman Brian v.d. Bos een fout maakte en Excelsior ’20  de 3-1 kon scoren, was de wedstrijd gespeeld. Larry Paauwe kwam Lars v. Koppen vervangen en kreeg Jonathan v.d. Schee de gele kaart. Roy v.d. Sar werd vervangen door Stef v.d. Wel en Jesse Schelvis werd vervangen door Tom v. Os. Twee minuten voor tijd kreeg Jonathan v.d. Schee zijn tweede gele kaart, dus rood. En tegen het eindsignaal van de scheidsrechter pakte Marc den Toom ook nog geel. Al met al: een slechte prestatie van Lyra in een buitengewoon droevige ambiance. Inpakken en wegwezen was het beste dat Lyra kon doen.

A.s. zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Vierpolders, een pot die moet worden gewonnen om een beetje bij de blijven!! U bent er toch ook?

Lyra speelde in de volgende opstelling:

Doel: Brian v.d. Bos,

Achter: Thimo Vijverberg, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen

Midden : Robin Vijverberg, Jesse Schelvis en Thom Kuyvenhoven,

Voor: Marc den Toom, Dyon Lemckert en Roy v.d. Sar.

Voor foto's klik HIER