Lyra wint in Schiedam en schrijft broodnodige punten bij

Kethel Spaland, vv 1

2 december 2023 14:30

M. van Dam

Sportpark Willem-Alexander
Zoomweg 2
3123EP
SCHIEDAM
tel. 010-4709362

Vooraf keek Lyra met enige zorg naar de uitwedstrijd in Schiedam tegen Kethel Spaland. Die ploeg stond met 3 punten meer hoger op de ranglijst dan Lyra. Bovendien was aanvoerder Robin Vijverberg nog deze wedstrijd geschorst. Maar Lyra begon fris aan de wedstrijd en Marc den Toom had al in de 1e minuut de 0-1 op zijn schoen. In de 5e minuut was het dan toch raak, na een afgeslagen aanval kon Marc den Toom de 0-1 laten aantekenen. Even later , in minuut 8 , scoorde diezelfde Marc den Toom de 0-2. De vreugde over deze vroege voorsprong duurde echter niet lang, 1 minuut later lag de bal op de stip van Lyra. Dylan Arbouw maakte een te felle overtreding en werd bestraft met een penalty, 1-2. Kethel Spaland drong tot aan de rust el aan , maar kwam niet tot een doelpunt. Er was ook nog geel voor Dylan Arbouw.

Na de rust kwam Dennis Voskamp Jarno v. Koppen vervangen. Bij een uitval van Lyra wist Dyon Lemckert uit te breken en beheerst de 1-3 te scoren. Kethel Spaland zocht volop de aanval zonder echt gevaarlijk te worden. In minuut 65 kwam Roy v.d. Sar Thom Kuyvenhoven vervangen en 10 minuten later kwam Tom v. Os voor Marc den Toom. Ondertussen was een corner van Kethel Spaland op de lat terecht gekomen. Maar de verdediging en het middenveld van Lyra hielden de aanval van Kethel Spaland goed onder de duim. In de laatste 5 minuten kwam Rens v.d. Meer nog Dyon Lemckert vervangen. Maar Lyra rook de overwinning en gaf die niet meer uit handen. Scheidsrechter v. Dam uit Pijnacker leidde de wedstrijd redelijk. Lyra bezet nu op de ranglijst plek 4 met 17 punten.

A.s. zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Meeuwenplaat uit Hoogvliet. Uw aanwezigheid wordt op hoge prijs gesteld.

Lyra begon in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen. Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Lars v. Koppen,

Midden: Jesse Schelvis, Larry Paauwe en Thom Kuyvenhoven,

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Dyon Lemckert.