Lyra wint verdiend bij Rozenburg , 1-3.

Rozenburg 1

14 oktober 2023 14:30

R.D. de Groot

Sportpark West
Vinkseweg 31
3181HT
ROZENBURG ZH
tel. 0181-213785

Lyra behaalde gisterenmiddag 3 punten in de strijd tegen Rozenburg. Die zege had makkelijker hoger kunnen uitvallen. Rond de 70e minuut lag Dylan Arbouw ineens geblesseerd op de grond en er was gelijk een opstootje. Scheidsrechter de Groot gaf een speler van Rozenburg de rode kaart, waarna de keeper van Rozenburg heftig meende te moeten protesteren. Hij ontving eerst de gele kaart, maar na aanhoudende protesten was een 2e gele kaart, dus rood zijn deel. Dat betekende dat de wedstrijd in feite was gespeeld. Lyra kon aan zijn doelcijfers gaan werken. Maar niets van dit al: Lyra speelde de wedstrijd ietwat plichtmatig uit, in de wetenschap dat de drie punten binnen waren. In het begin van de wedstrijd waren de verhoudingen wat gelijker, al speelde Lyra technisch wat beter dan Rozenburg. Al vrij snel kwam Lyra op een 0-1 voorsprong middels een penalty van Thom Kuyvenhoven  na een overtreding van de Rozenburg doelman (Bewegende beelden pingel van Thom). Na een kwartier kreeg Dyon Lemckert een enorme kans de score te verhogen, maar hij miste. Even later maakte Rozenburg uit het niets gelijk en kon Lyra opnieuw beginnen. Vlak voor de rust scoorde Thom Kuyvenhoven na een scrimmage de 1-2 en kon Lyra de rust in met een positieve score. Vrij kort na de rust schoot Stef v.d. Wel hard op doel en kon Dyon Lemckert de terugkomende bal tot doelpunt promoveren. Rond het uur kwam Roy v.d. Sar in het veld en dat deed het aanvalsspel van Lyra goed. En toen brak minuut 70 aan ……….. Lyra kreeg een groot overwicht maar wist niet meer tot scoren te komen. De reserve doelman van Rozenburg was daar met een paar goede reddingen mede schuldig aan. Vlak nadat Thom Kuyvenhoven werd gewisseld voor Jari v. Djk, kreeg Jari geel. In de slotfase werd Thimo Vijverberg nog gewisseld voor Thijs Bruin. Jari v. Dijk had vlak voordat de scheidsrechter affloot, nog twee keer kunnen scoren, maar zijn vizier was niet op scherp gericht.

Lyra startte in de volgende opstelling;

Doel: Joey Boom,

Achter: Thimo Vijverberg, Dylan Arbouw, Jonathan v.d. Schee en Dennis Voskamp,

Midden: Jesse Schelvis, Robin Vijverberg en Thom Kuyvenhoven,

Voor: Marc den Toom, Stef v.d. Wel en Dyon Lemckert.

A.s. zaterdag heeft Lyra 1 geen programma, de week erna de thuiswedstrijd tegen OVV uit Oostvoorne.