Lyra blijft maar winnen

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra behaalde gisteren een mooie en verdiende overwinning op buurman Naaldwijk. Lyra moest tot 5 minuten voor tijd wachten op de winnende treffer, maar de vrije trap van Marc den Toom die de 3-2 opleverde, was dan ook van uitzonderlijke schoonheid. Nu moet gezegd worden dat het spelpeil van deze wedstrijd nou niet al te hoog was, maar er stonden dan ook grote belangen op het spel. Naaldwijk had deze competitie nog niet verloren en er was Lyra alles aan gelegen om de aansluiting bij koploper sc Monster te behouden.

Telkens als Lyra een voorsprong nam, wist Naaldwijk gelijk te maken tot 2-2, maar zoals beschreven was de 3-2 van Lyra buitengewoon mooi. Marc den Toom werd na de wedstrijd tot Man of the match gekozen en terecht! Lyra trad aan met een verjongde ploeg, want diverse jeugdspelers klopten nadrukkelijk op de deur van het eerste. In de achterliggende wedstrijden was er telkens een plek als basisspeler of als invaller voor jongen zoals: Jonathan v.d. Schee, Jarno v. Koppen, Robin Spreen, Thijs Bruin, Rens v.d. Meer, Thimo Vijverberg, Thijmen v.d. Voorn en Dijon Lemckert. Zij allen kregen korter of langer het vertrouwen van het trainersduo v.d. Hoorn/Bouwman.

Op deze manier is de toekomst van Lyra gewaarborgd met het doorbreken van de eigen jeugd!!! Lyra begon met de volgende elf:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee en Luke Boeters,

Midden: Larry Paauwe, Robin Vijverberg en Jesse Schelvis,

Voor: Julian du Chatenier , Marc den Toom en Robin Spreen.

Onder leiding van scheidsrechter Ruben Kooy uit Krimpen, die prima leidde, ontspon zich een wedstrijd vol vuur , maar ook met veel fouten. Lyra moest tot minuut 27 wachten, alvorens Robin Spreen goed voorzette en Julian du Chatenier de 1-0 kon laten aantekenen. Even later kreeg Jonathan v.d. Schee geel en brak de rust aan.

Naaldwijk maakte kort na rust gelijk na onoplettend verdedigen van Lyra kant. In de 57e minuut werd er gewisseld bij Lyra: Thom Kuyvenhoven en Roy v.d. Sar kwamen voor Robin Spreen en Jesse Schelvis. Ruim 10 minuten daarna kwam er nog de wissel van Julian du Chatenier voor Erik v. Geest. Na een goede actie van Marc den Toom kon Thom Kuyvenhoven de 2-1 noteren, maar vijf minuten daarna maakte Naaldwijk de 2-2. Zou deze wedstrijd dan in een puntendeling eindigen? Zoals u heeft kunnen lezen dacht Marc den Toom daar gelukkig anders over. In de slotfase kreeg Robin Vijverberg nog geel, maar bleven de drie punten in De Lier!!

Man of the Match: Marc den Toom
Balsponsors: BosDaalen en Bandenservice Klaas van der Eijk