Lyra pakt volle buit tegen sc Monster

Sportclub Monster 1

Mannen, 1, 3e klasse B

23 september 2017 14:30

Onbekend

Lyra speelde zaterdagmiddag de eerste wedstrijd in de 3e klasse. Iedereen was toch wel benieuwd hoe Lyra de degradatie zou hebben verwerkt en het had als tegenstander Monster, de streekgenoot en mede degradant. Trainer Ramon Hageraats begon met de volgende elf:
Doel: Ritchie de Vreeden,
Achter: Max v. Delft, Rick Voskamp, Ardi Luijendijk en Tim Herbert,
Midden: Raymond v.d. Akker, Gino Bozuwa en Robin Vijverberg,
Voor: Yasin Ozkok, Jack Binnendijk en Bob Zwinkels.

Onder leiding van arbiter Broeckaert uit Schiedam, die een goede wedstrijd floot, ontspon zich een aardige voetbalwedstrijd , waarbij Lyra iets beter voetbalde maar beducht moest zijn op het directe spel van Monster met veel lange ballen op de spitsen. Over en weer ontstonden mogelijkheden voor beide ploegen om gevaarlijk te worden in het strafschopgebied, maar voorlopig bleven beide doelmannen de baas. Groot was dan ook de teleurstelling toen in de 35e minuut Monster de leiding nam , 0-1. Direct daarna kreeg Ardi Luijendijk een gele kaart en brak de rust aan met een 0-1 achterstand.

In de 54e minuut schoot Raymond v.d. Akker op fraaie wijze de verdiende 1-1 binnen en 3 minuten later was Robin Vijverberg de gelukkige die de 2-1 wist te scoren. Aan Lyra kant werd Bob Zwinkels gewisseld voor Kevin v. Velden en kwam even later een enorm goede kans voor Lyra om de voorsprong uit te breiden maar na goed voorbereidend werk van Max v. Delft schoot Robin Vijverberg jammerlijk over. In de 69e minuut moest Tim Herbert op de lijn redding brengen, waarna Rick Voskamp helaas met een liesblessure moest uitvallen. Laurens v. Marrewijk verving hem.
In de 76e minuut werd Tim Herbert vervangen door Ashwin Scheffers en ontwikkelde Monster een wanhoops offensief. Groot was dan ook de schrik toen Ashwin Scheffers een beetje onnodig een penalty veroorzaakte. Een speler van Monster schoot de penalty echter op de paal, maar lang nagenieten van deze misser kon Lyra niet, want uit de daarop volgende aanval scoorden zij de gelijkmaker, 2-2. In de blessuretijd kwam echter de verlossende treffer van Robin Vijverberg, na goed voorbereidend werk van Max v. Delft, 3-2. In de slotfase wist Lyra de voorsprong te behouden en boekte zodoende de eerste zege in de 3e klasse.

Komende zaterdag speelt Lyra de uitwedstrijd tegen Schipluiden.

Lyra 2 verloor de wedstrijd tegen Monster 2 met 2-3.