Lyra laat punten aan Duindorp

Mannen, 1, 3e klasse B

12 mei 2018 14:00

Onbekend

Voor de aanvang van de wedstrijd tegen Duindorp uit Scheveningen had Lyra te maken
met
twee dilemma's: Hoe moet voor Lyra vorm behouden c.q. in vorm komen met het oog op de nacompetitie en op welke manier kan het 1e elftal het 2e steunen in de strijd om het behoud van het eersteklasserschap? In ieder geval is het laatste "probleem" gisteren opgelost door de 2-3 overwinning van het tweede elftal bij Westlandia 2. Stephan v.d.Steen en zijn mannen van harte gefeliciteerd!!

Maar wat Lyra gisteren in Scheveningen liet zien, was alles behalve geruststellend met het oog op de nacompetitie!!! Natuurlijk had Duindorp de punten hard nodig voor lijfsbehoud, maar wat Lyra gisteren liet zien , was ver onder de maat. Het trainersduo v.d.Hoorn/Jansen had de beschikking over de volgende elf spelers:
Ritchie de Vreeden, Mark Dukker, Rick Voskamp, Ardi Luijendijk, Dennis Voskamp, John Lagerwerf, Yasin Ozkok, Gino Bozuwa, Bob Zwinkels, Robin Vijverberg en Kevin van Velden.

Onder leiding van de goed fluitende scheidsrechter de Witte , die geen kaarten gaf, ontspon
zich een wedstrijd waarin Lyra het spel mocht maken en de tegenstander rustig op eigen helft afwachtte om in de counter gele te slaan. Vooral de spits van Duindorp was een handenbinder en in de 25e minuut kwam Duindorp uit een corner door die spits op 1-0. Na de rust wisselden de trainers John Lagerwerf voor Jack Binnendijk, die wel voor meer gevaar zorgde. Jack Binnendijk schoot in de 55e minuut tegen de kruising, maar om nou te zeggen dat Lyra heel veel kansen kreeg, is erg overdreven. In de 60e minuut werd Dennis Voskamp geblesseerd vervangen door Jari v.Dijk. In de 65e minuut scoorde Duindorp na een uitval de 2-0 en leek de wedstrijd beslist! Maar in de 80e minuut wist Jack Binnendijk de 2-1 te scoren en kon Lyra nog een keer aanzetten om de gelijkmaker te produceren. Maar dat zat er helaas niet in: het spel van Lyra was zonder inspiratie, mentaal was er. te veel respect voor deze matige tegenstander!!

A.s.zaterdag speelt Lyra thuis tegen Quick Steps uit den Haag, een ploeg waar Lyra nog een appeltje mee heeft te schillen!!! Laten we hopen dat de goede vorm tijdig terugkeert bij Lyra!