vv Lyra 1 - SSS 1

17 juni 2017 14:00

Virancikli, I.

Onbekend

Lyra speelde gisteren de alles beslissende wedstrijd in Maasdam tegen SSS uit Klaaswaal om behoud van het tweede klasserschap. Uiteindelijk werd met strafschoppen verloren, zodat je zou kunnen dat Lyra in 1 week tijd twee maal is gedegradeerd. Lyra is komend seizoen derde klasser, wen er maar vast aan. Is dat gisteren gebeurd?

Nee,na de winterstop kwam de klad in het spel van Lyra, de aanval ging steeds moeizamer scoren en de vele blessures eisten ook hun tol. Gisteren kwam Lyra wederom op een achterstand tegen een tegenstander die iets beter begon, maar naarmate de wedstrijd vorderde het initiatief aan Lyra moest laten. De scheidsrechter had al na 3 minuten een gele kaart voor John Vermeer en na 8 minuten voor een speler van SSS.

Pas in de 49e minuut wist SSS de score te openen, uit een corner werd het 0-1. In de 57e minuut gaf  Bob Zwinkels op John Lagerwerf een mooie pass en John wist de verdiende gelijkmaker te scoren. Maar doelman Ritchie de Vreeden moest een aantal malen handelend optreden om meer gevaar voor Lyra te voorkomen. In de 67e minuut werd Gino Bozuwa wegens kramp gewisseld voor Robin Vijverberg, toen Ramon Hageraats, na kritiek op de assistent, door de scheidsrechter achter de hekken werd gestuurd. Stef Koene kreeg in de 75e minuut tot zijn eigen verrassing nog een kans maar produceerde een rollertje.

In de 84e minuut werd Stef Koene gewisseld voor Sander Harmsen, maar der wedstrijd eindigde in de reguliere speeltijd met 1-1. Verlenging dus.

Al in de 3 eminuut van die verlenging schoot Ardi Luijendijk ongelukkig op de lat en werd even later Dennis Voskamp gewisseld voor Mike Bentvelzen. Coen v. Mil en Robin Vijverberg pakten nog geel, toen na een vrij onschuldig ogend incidentje John Lagerwerf en de aanvoerder van SSS beiden de rode kaart kregen. Tegen het einde van de verlenging pakte Ashwin Scheffers nog geel, maar een speler van SSS pakte zijn tweede gele kaart en kon dus ook vertrekken. !0 tegen 9 dus. In de laatste minuut van de tweede verlenging werd nog een grove overtreding op Sander Harmsen gemaakt, maar schoot John Vermeer de vrije trap rakelings naast.

Tenslotte: de penalty’s

Coen v. Mil miste de eerste, Mike Bentvelzen benutte de tweede, Bob Zwinkels benutte de derde, Ardi Luijendijk miste de vierde en John Vermeer miste de vijfde. SSS benutte er drie, dus de promotie was voor SSS. Gefeliciteerd.

Lyra speelde met de volgende formatie:

Doel: Ritchie de Vreeden,

Achter: Dennis Voskamp, Dencho Narcisio, John Vermeer en Ashwin Scheffers,

Midden: Gino Bozuwa, John Lagerwerf en Coen v. Mil,

Voor: Bob Zwinkels, Ardi Luijendijk en Stef Koene.

Graag tot volgend seizoen.

voo meer foto's klik HIER