Nieuwkoop - LYRA, een wedstrijd met twee gezichten

27 mei 2017 14:30

Switser, P.H.J.

Onbekend

Afgelopen zaterdagmiddag speelde Lyra , onder tropische omstandigheden, de wedstrijd tegen Nieuwkoop. Vooraf was het vertrouwen enigszins gegroeid na de laatste ontsnapping tegen Koudekerk. Maar er waren genoeg verhalen in omloop dat Nieuwkoop een toch beter voetballende tegenstander zou zijn dan Koudekerk. Nou dat heeft Lyra, met name in de eerste helft gemerkt.

Het warme weer mocht geen excuus zijn, immers beide ploegen hadden hiermee te maken. Maar voetballende was Nieuwkoop Lyra de baas, zeker in de eerste helft. In de tweede helft herstelde Lyra zich goed en op het einde van de wedstrijd had Lyra zelfs de wedstrijd in het voordeel kunnen beslissen, ware het niet dat wederom de schotloosheid Lyra parten speelde. Nieuwkoop was tegen het einde van de wedstrijd totaal op en versleten, maar Lyra wist daar geen gebruik van te maken.

A.s. zaterdagmiddag, als Nieuwkoop naar De Lier komt, is Lyra zeker niet kansloos, maar dan zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt als zaterdagmiddag. Met name in de eerst helft kwam Lyra te kort op het middenveld en in het centrum van de verdediging. Nieuwkoop kreeg wel veel mogelijkheden om te scoren, maat door geluk en goed keeperswerk van Ritchie de Vreeden bleef de schade bij rust beperkt tot een 2-1 achterstand, wat tevens de einduitslag zou zijn.

Na de rust, mede door enkele vervangingen, was Lyra de wedstrijd meer meester maar zoals altijd is het scoren vaak een te moeilijke opgave voor Lyra dit seizoen. Aan het einde van de wedstrijd bleek ook dat Lyra de fittere ploeg was dan Nieuwkoop, maar helaas leidde dat niet tot de noodzakelijke doelpunten. Onder leiding van het scheidsrechterlijk trio Switser, v. Lith en Honsbeek werd er slechts 1 gele kaart uitgedeeld aan een speler van Nieuwkoop.

Trainer Ramon Hageraats begon met de volgende elf:

Doel: Ritchhie de Vreeden,

Achter: Dencho Narcisio, Laurens v. Marrewijk, Mike Bentvelzen en Dennis Schouwstra,

Midden: Gino Bozuwa, John Lagerwerf en Bob Zwinkels,

Voor: Yasin Ozkok, Thom Kuyvenhoven en Erwin Zeestraten.

Tegenvaller voor Lyra was, dat in de voorbereiding op de wedstrijd bleek dat Sander Harmsen niet fit genoeg was om te starten, Erwin Zeestraten verving hem. Al in de 3e minuut scoorde Nieuwkoop de 1-0, maar in de 8e minuut wist Laurens v. Marrewijk met een kopbal uit een corner de 1-1 te scoren.

In de 28e minuut kreeg Nieuwkoop , na advies van de grensrechter een penalty, en wist de 2-1 voorsprong te laten aantekenen.

Na de rust werd Bob Zwinkels gewisseld voor Robin Vijverberg en inde 52e minuut werd Mike Bentvelzen gewisseld voor Roy Zeestraten. Ondertussen had Dennis Schouwstra nog een bal van de doellijn  gehaald. Mede door verre ingooien van Dencho Narcisio, die een goede wedstrijd speelde, stichtte Lyra een aantal malen gevaar voor het Nieuwkoop doel, maar tot een doelpunt leidde dit niet. Zo kwam de wedstrijd tot een einde met de wetenschap dat Lyra er meer uit had kunnen halen dan de uitslag doet vermoeden.

Dat betekent dat het a.s. zaterdagmiddag zal moeten gebeuren om het tweede klasserschap veilig te stellen. U bent daar vanzelfsprekend bij !!!!!!!!!!!!!!!!! Graag tot zaterdagmiddag !!!!!!!!!!!!!!!