LYRA door na "Hitchcock" waardige ontknoping op de Zweth

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 2) LPK 3A - nr11 2C nacompetitie

23 mei 2017 19:00

Pieterman, E.

Dinsdagavond speelde Lyra zijn 2e wedstrijd in het kader van de nacompetitie tegen Koudekerk.Opdracht: na de 0-0 in Koudekerk moest er worden gewonnen om door te gaan in de strijd voor het behoud van het 2e klasserschap. Het is een zeer spannende strijd geworden tegen een taaie tegenstander , die Lyra bijna niet aan voetballen liet toekomen en waarbij LYRA in “leven” bleef door een penalty in de laatste minuut van de tweede verlenging. Alfred Hitchcock had geen spannender slot kunnen schrijven.

Doelman Ritchie de Vreeden was met zijn gestopte penalty de gevierde man.

Trainer Ramon Hageraats begon met de volgende elf:

Doel:Ritchie de Vreeden,

Achter: Tim Herbert, Laurens v. Marrewijk, Mike Bentvelzen en Dennis Schouwstra,

Midden: Gino Bozuwa, John Lagerwerf en Bob Zwinkels,

Voor: Yasin Ozkok, Thom Kuyvenhoven en Stef Koene.

De leiding was in handen van de heren Pieterman, Hooijer en Verhoef.

John Lagerwerf bracht in de 7 e minuut het eerste gevaar van Lyra, maar zijn schot ging over. Yasin Ozkok leverde even later een goede voorzet af, maar er was niemand van Lyra aanwezig om de bal in het doel te schieten. Tot aan de rust kreeg Lyra een paar mogelijkheden, die niet werden benut en daarbij moest Lyra alert zijn op de spaarzame uitvallen Koudekerk.

Na de rust was er in de 49e minuut een uitgelezen mogelijkheid om voor Lyra de score te openen, maar zowel Yasin Ozkok als Gino Bozuwa waren net niet gelukkig in hun doelpogingen. In de 56e minuut werd Stef Koene gewisseld voor Sander Harmsen. Diezelfde Sander schoot een vrije trap in de handen van de keeper van Koudekerk, die heel wat goede reddingen heeft verricht. In de 65e minuut kreeg Bob Zwinkels een goede mogelijkheid maar hij wachtte te lang waardoor de keeper van Koudekerk kon ingrijpen. In de 70e minuut ontsnapte Lyra aan een achterstand, Koudekerk kreeg een open kans maar miste. In de 79e minuut maakte de keeper van Koudekerk een misser, waarvan niet kon worden geprofiteerd. In de slotminuut kreeg Lyra nog een bal op de lat te verwerken, waarna aan de verlenging werd begonnen van  2 x  15 minuten.

In die verlenging werd ook niet gescoord, er was wel een opstootje na een duel tussen de keeper van Koudekerk en Gino Bozuwa, maar dat werd met praten opgelost.

Vlak voor het einde van de verlenging was er een wanhoopsschot van Koudekerk dat op de lat eindigde, toen het noodlot voor Lyra toesloeg. Uit een afgeslagen corner wist Koudekerk, tegen alle verhoudingen in de 0-1 te scoren en op dat moment was er niet zo lang meer te spelen. Maar in de extra tijd kon Lyra nog een penalty uit het vuur slepen, waardoor de 1-1 eindstand werd bereikt door de benutte penalty van Coen v. Mil.

Nu kwam het op het nemen van penalty’s aan: voor Lyra scoorden achtereenvolgens Coen v. Mil, Thom Kuyvenhoven, Gino Bozuwa, John Lagerwerf  en Tim Herbert.

En de laatste penalty van Koudekerk werd op bekwame wijze door Ritchie de Vreeden gestopt!

Lyra gaat door deze winst verder met 2 wedstrijden tegen Nieuwkoop, a.s. zaterdagmiddag om 14. 30 uur in Nieuwkoop en de zaterdag daarop thuis tegen Nieuwkoop.

U bent van harte welkom om Lyra ook bij deze laatste horde te steunen!!!!!!!

Voor meer foto's klik HIER