Bloedeloze 0-0 in Koudekerk

20 mei 2017 16:30

Visser, A.G.

Onbekend

Lyra speelde gisteren , in het kader van de nacompetitie , de uitwedstrijd tegen Koudekerk. Aan de uitslag te zien was dit een onbesliste strijd, maar diegenen die er bij zij geweest , kunne  maar moeilijk geloven dat Lyra niet in staat is geweest een of meerdere doelpunten te maken.

Vooraf waren een aantal zaken bekend: Dencho Narcisio was nog niet wedstrijd fit, Roy Zeestraten was op vakantie, Ardi Luijendijk en Rick Voskamp waren nog geblesseerd, Ashwin Scheffers was op vakantie. Dat betekende dus dat een groot deel van d defensie niet beschikbaar  was en anderen dit moesten invullen.

Trainer Ramon Hageraats koos voor de volgende opstelling:

Doel: Ritchie de Vreeden

Achter: Tim Herbert, Laurens v. Marrewijk, Mike Bentvelzen en Dennis Schouwstra,

Midden: Gino Bozuwa, John Lagerwerf en Robin Vijverberg,

Voor: Yasin Ozkok, Stef Koene en Sander Harmsen.

De leiding over de wedstrijd was in zeer goede handen van het trio Visser, Honsbeek en Brouwer, die slechts 1 gele kaart voor Koudekerk in petto had. Direct na het begin was de bedoeling van Koudekerk duidelijk: in een soort kom van spelers de aanvallers van Lyra opvangen en zodoende heel weinig ruimte weggeven. Het grootste deel van de wedstrijd speelde Lyra op de helft van de tegenstander, echter zonder veel gevaar te stichten. En daarbij moest de defensie van Lyra goed uitkijken dat bij de spaarzame uitvallen van Koudekerk niet een doelpunt zou worden gescoord. Maar met name Mike Bentvelzen en Laurens v. Marrewijk voerden hun verdedigende taken goed uit, daarbij geholpen door de beide backs.

Direct na rust wisselde de trainer Robin Vijverberg voor Bob Zwinkels met de hoop wat meer aanvallend vermogen te scheppen. Toen Sander Harmsen in de 56e  minuut geblesseerd raakte aan zijn knie, kwam Thom Kuyvenhoven hem vervangen. John Lagerwerf schoot nog een keer rakelings over het doel totdat Nicky Mast Dennis Schouwstra kwam vervangen, maar een doelpunt maken bleek gisteren een te grote opgave.

A.s. dinsdagavond komt Koudekerk naar De Lier, de wedstrijd begint om 19.00 uur. Het moet wel heel raar lopen wil Lyra dan niet het thuisvoordeel uitbuiten en Koudekerk uitschakelen.

Wij rekenen op Uw komst en steun daarbij !!!!!!

Voor foto's klik HIER