LYRA 2 toont twee gezichten tegen Monster

22 april 2017 12:00

Boers, L.

Onbekend

Lyra 2 speelde afgelopen zaterdag een belangrijke wedstrijd tegen Monster 2. Deze wedstrijd moest gewonnen worden, om te handhaven in de competitie.

Lyra begon met de volgende opstelling:

Tom

Mark, John V, Mike, Dennis V

Raymond, John L, glenn

Erwin, Jos, Jesse

Wissels: Dennis S, Dencho, Larry, Roy, Bas

Het was een bewolkte dag, maar het was een heerlijke temperatuur om te voetballen. Om ongeveer 12:00 begonnen we aan de wedstrijd en voor de verandering speelde Jesse deze keer ook met rode sokken in plaats van roze. Lyra begon niet echt sterk aan de wedstrijd en kwam de afspraken niet na waardoor al snel de 1-0 viel. In de 6e minuut gaf de spits van Monster een voorzet die zo ingekopt kon worden. Na dit snelle doelpunt ging het spel heen en weer. Lyra creëerde een aantal kansen maar deze werden of naast of in de handen van de keeper geschoten. Er werd nog veel onnodig balverlies geleden door Lyra en Monster profiteerde hiervan. Monster kreeg in korte tijd al vier corners, maar deze konden nog tegengehouden worden. In de 28e minuut schoot de nummer 7 van Monster de 2-0 binnen. Aan het einde van de eerste helft had Jesse nog een mooie actie maar schoot de bal net naast. Al met al een beetje een teleurstellende eerste helft en de tweede helft moest echt anders.

In de rust is Roy er in gekomen voor Raymond. Lyra begon duidelijk een stuk scherper en feller aan de tweede helft. In de 50e minuut schoot Glenn van afstand op goal, de keeper hield dit schot tegen maar kon hem niet klemmen en hierdoor kon Mark de 2-1 binnen schieten. Mike gaf iets later aan dat hij wat last had, dus werd hij gewisseld en kwam Dencho in zijn plaats. In de 55e minuut gaf Roy een goede diepe bal op Erwin en hij speelt de bal om de keeper heen maar iets te ver voor zich uit waardoor hij er niet meer bij kon. De verdediger van Monster zag echter geen andere uitweg dan de bal tegen de voet van Erwin aan te schieten waardoor hij alsnog de 2-2 kon maken. Het was te zien dat de spelers van Monster moe werden, dus Lyra kon er overheen lopen. In de 60e minuut kwam Dennis V voor zijn man en schoot van ongeveer 20 meter de 2-3 binnen. In de 65e minuut schoot Erwin met een volley de 2-4 hard in het net. Hierna wisselde Lyra nog drie keer. Larry kwam er in voor Erwin, Dennis S kwam er in voor Dennis V en Bas kwam er in voor Jos. In de 80e minuut gaf Dencho een voorzet op Larry en hij kopte hem recht op de keeper af. De keeper liet de bal echter door zijn benen gaan en zo werd het 2-5. Zoals Larry zei: het gaat er niet om hoe ze er in gaan, als ze er maar in gaan. Hierna was de keeper van Monster er wel klaar mee en hield de bal onder de voet, hij weigerde verder te spelen en toen vond de scheids het ook wel mooi geweest.

Lyra 2 heeft zich goed terug gevochten en heeft hiermee 3 belangrijke punten gepakt. Lyra 2 stijgt nu op de ranglijst naar plaats 6 met 31 punten.