LYRA 2 - Katwijk 3 (3-0)

3 december 2016 12:00

Boer, W.J.

Onbekend

Na het puntverlies van vorige week tegen Rijnsburgse Boys 3 moest er vandaag wat goed gemaakt worden op sportpark de Zweth. De wedstrijd Lyra 2 – Katwijk 3 stond op het programma, en 2x achter elkaar van een 3e team verliezen is geen optie.

De volgende 11 spelers mochten plaats nemen in de inmiddels wel bekende 3-2-3-2 formatie.

Op doel: Mark H.

Mark D., Mike B. en Cas.

Johnny en Larry.

Kevin, Akker en Jessie.

Marc en Jos.

Vanaf het startsignaal van de scheidsrechter zat Lyra er bovenop. Na een goede eerste 8 minuten krijgt Jessie de bal in de voeten aangespeeld. Een goede actie op snelheid word beloon met een strafschop. De verdediging van Katwijk tackelde hem in het strafschop gebied. Jos vd Berg eist de bal op en schiet hem keurig in de rechter onderhoek. Een goede start van Lyra.

Vervolgens verslapt Lyra een klein beetje een moet Mark H. een aantal goede reddingen verrichten. In de 17e minuut krijgt Katwijk een enorme kans maar houd wederom Mark H. Lyra op de been. Het initiatief verliest Lyra en Katwijk ruikt een doelpunt. In de 35e minuut komt er meer strijd van de kant van Lyra na een tackle van Larry. Hij word hiermee bestraft met geel, maar laat merken dat de mannen van Lyra feller moeten zijn in de duels. Dit resulteert 3 minuten later in een goede actie over de linkerflank. Jos stuurt Jessie op snelheid weg en hij geeft een goede voorzet op Marc. Zijn inzet beland helaas op de paal! Ook in de 41 minuut krijgt Lyra een kans. Een goede actie van Marc die de rust bewaard en de bal klaar legt voor Kevin. Laatst genoemde raakt de bal niet lekker en het schot wordt niet gevaarlijk. Op slot van rust krijgt Lyra zijn 2e pingel. Marc word overduidelijk gehaakt en de scheidsrechter wijst naar de stip. Dit keer eist Akker de bal op en ook hij schiet de bal rustig in de onderhoek.

De 2e helft moet Lyra de voorsprong vasthouden en wellicht nog aan het doelsaldo werken. Jammer genoeg word het geen spektakelstuk. De eerste 20 minuten zijn zacht gezegd erg saai, pas in de 70e minuut leeft de wedstrijd op en krijgt Jos een enorme kans. Zijn inzet beland helaas net naast. In de 80e minuut gooit invaller Glenn de wedstrijd voor Lyra op slot. Na een lange bal van Johnny rond hij netjes af.

Lyra 2 doet het verlies van afgelopen week vergeten. Een mooie overwinning die 3 belangrijke punten op levert. Lyra 2 – Katwijk 3 = 3-0. Op naar volgende week. Lyra mag dan aantreden tegen SVC’08 2 in Wassenaar. Aanvang 12:00 uur! Komt u allen kijken !