LYRA 2 zet goede lijn voort tegen sc Monster 2

12 november 2016 12:00

Gootjes, D.J.

Onbekend

Na het goede resultaat van vorige week stond vandaag op het koude sportpark de Zweth de derby Lyra 2- Monster 2 op het progamma. Een wedstrijd waar iedereen altijd 200% gemotiveerd voor is en altijd op het scherpst van snede is.

Laurens stuurde de volgende namen het veld op:

Op doel: Mark

Achterin: Dennis, Johnny, Mike en Jorben

Middeveld: Roy,Larry en Akker.

Voorin: Jessie, Erwin en Marc

In de wissel begonnen: Dukker, Kevin, Jos en Stef

Na het startsingaal van de scheidsrechter werd gelijk duidelijk dat beide teams er boven op gingen en dat het een wedstrijd werd met veel duels. Dat resulteerde na 2 minuten in de eerste kans voor Monster maar dat liep gelukkig goed af voor Lyra.

1 minuut later krijgt Lyra een vrije trap iets over de middenlijn. Johnny geeft deze uitstekend voor op Marc maar kopt deze helaas net naast. Waar het spel op en neer gaat krijgt Lyra toch de beste kansen. Door goed doorzetten van Marc en de bal goed voor te geven kopt Erwin net over het doel van Monster.

In de 16e minuut is het dan toch raak voor de mannen van Lyra, Een goeie voorzet van Marc wordt binnen geschoten door Jessie en Lyra staat op een 1-0 vooorsprong. De 1e helft verliep verder niet heel spectaculair maar Lyra gaf vrijwel niks weg en kon dus met een goed gevoel de rust in.

De 2e helft begon Lyra wat slapjes waardoor Monster wat meer kansjes kreeg maar mede dankzij goed keeperswerk van Mark die vandaag een uitstekende wedstrijd keepte bleef het doel van Lyra schoon. Lyra kreeg wat meer grip en dat resulteerde ook in een paar goeie kansen maar tot een goal leidde het niet.  In de 65e minuut werd Erwin gewisseld voor Jos, en 5 minuten later Stef voor Jessie en Kevin voor Marc. Lyra was hard opzoek naar de 2-0 en het harde werken werd uiteindelijk beloond, Een goeie voorzet van de net ingevallen Kevin werd op de penalty stip goed ingeschoten door Akker en Lyra stond met 2-0 voor en de wedstrijd was met nog 10 minuten te spelen eigenlijk wel gespeeld. Monster raakte wat gefrustreerd en de wedstrijd werd de laatste minuten even wat grimmig en de scheidsrechter vond het nodig om 3 gele kaarten uit te delen aan Monster en 1 gele kaart aan de kant van Lyra. Monster kwam niet meer weg van eigen doel en daar profiteerde Lyra voor de volle 100% van, Door een schitterende actie en geweldige assist van Jos kon Stef de 3-0 maken. Dennis werd in de laatste paar minuten nog gewisseld voor Mark Dukker, die helaas nog koud in het veld stond wanneer de scheidsrechter af floot.

Lyra 2 zet met deze overwinning de goede lijn van vorige week door met opnieuw 3 punten en opnieuw een schoon doel!! Aankomende zaterdag is een vrij weekend zodat de mannen goed uit kunnen rusten om volgende week weer fris aan de start te verschijnen tegen Rijnsburgse boys.

Tot volgende week!