Lyra 2 doet goede zaken tegen Voorschoten 2

5 november 2016 12:00

Slierendrecht, W.

Onbekend

De trouwe volgers van het verslag van het 2de elftal hebben vorige week inderdaad het wedstrijd verslag moeten missen. Dit kwam doordat Jos (die het verslag zou schrijven) de voorkeur gaf aan zijn werk i.p.v. het verslag schrijven. Het is tegenwoordig geen uitzondering meer dat hij 80 uur moet werken in de week en  vorige week was het weer raak, neem het hem niet kwalijk. Ik wil het dan ook kort houden, uitslag 2-0 in het voordeel van Westlandia. Dit was de eerste wedstrijd van het seizoen dat we echt kansloos verloren.

Na deze verliespartij is het gat met de onderste plaats slechts 2 punten en het gat met de nummer 6 slechts 3 punten. Een simpel rekensommetje leert ons dat er 9 teams binnen 5 punten staan en weten we dat de punten hard nodig zullen zijn in de aankomende wedstrijden.

De dinsdag na de wedstrijd krijgen we een bericht van Michel, trainer van Lyra 2, dat we ons ‘avonds
om 19.00 uur moeten melden in kleedkamer. Een ieder van ons verwacht een donderspeech naar aanleiding van de slechte wedstrijd tegen Westlandia. Maar hij deelt ons mee dat hij per direct stopt als trainer van Lyra 2. Dit heeft te maken met het feit dat hij een nieuwe functie heeft gekregen op zijn werk en dat dit niet meer te combineren valt met het trainerschap. We trainen voorlopig, tot er een opvolger is, onder leiding van de assistent trainer van Lyra 1 Laurens Sandell.

Afgelopen zaterdag 5 november zou het debuut als trainer van Lyra 2 moeten zijn voor Laurens tegen Voorschoten, echter zit hij voor zijn werk in het buitenland. Hoofdtrainer Ramon Hageraats en de trainer van het derde elftal Rob Noordermeer zitten deze zaterdag op de bank. Deze keer gaat het niet om mooi voetbal, tactiek of positiespel, maar telt maar 1 ding en dat zijn de 3 punten. En zo’n wedstrijd werd het inderdaad. Het voetbal was niet goed, maar een ieder werkte wel hard en we maakten de vuile meters voor elkaar. In de 1ste helft werd het 1-0 door een kopbal  van Jos na een fantastische voorzet van Jorben. Dit was tevens de einduitslag.

Na deze winstpartij is het gat met de onderste plaats met 2 punten gegroeid naar 4 punten en het gat met de nummer 4 slechts 3 punten. Het zit na 9 wedstrijden nog allemaal heel dicht op elkaar.  Daarom is aankomende zaterdag 12 november ook weer ontzettend belangrijk. We spelen thuis de derby tegen Monster en beide teams hebben 11 punten. Het heeft al veel geregend deze week en er zal ongetwijfeld nog wat meer regen gaan vallen deze week. En dus voorspel ik een wedstrijd op een zwaar veld  waarin het niet belangrijk zal zijn wie het mooiste voetbal speelt of wie de betere individuele spelers heeft, maar het team dat het meest als team speelt zal gaan winnen. Daarna volgt de wedstrijd van Lyra 1 tegen Monster 1. En aansluitend is er ook nog een derde helft, dus kom gerust kijken.

Ik wil namens Lyra 2 de trainers Ramon en Rob bedanken en de grensrechter Ton Vos.

Groeten Lyra 2