LYRA ongeslagen tegen kampioen Te Werve

13 mei 2017 14:30

Spaans, H.

Onbekend

Lyra speelde zaterdagmiddag de laatste competitiewedstrijd tegen kampioen Te Werve uit Rijswijk. Eigenlijk was er vooraf maar 1 opdracht : WINNEN!! Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, ondanks dat Te Werve een drietal reserves moest opstellen wegens blessures en schorsingen. Onder de goede leiding van scheidsrechter Spaans uit Bleiswijk zat iedereen nog maar net op zijn plaats toen een strakke voorzet vanaf links door Sander Harmsen met een kopbal tot doelpunt werd bekroond,1-0. Dat beloofde wat voor het vervolg van de wedstrijd! Maar naarmate de wedstrijd vorderde, begon Te Werve aan een technisch overwicht te bouwen zonder echt gevaarlijk te worden. Dat kwam mede door goed  verdedigen van de laatste lijn van Lyra bestaande uit Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Dencho Narcisio. Goed geholpen door een midden veld met John Lagerwerf, Gino Bozuwa, Robin Vijverberg, die ook verdedigend hun aandeel moesten leveren. De aanval bestond uit Yasin Ozkok, Stef Koene en Sander Harmsen, die alle drie hard werkten om enig gevaar te stichten, maar vaak moesten toezien dat Te Werve de veel beter  voetballende ploeg was. Met name Yasin Ozkok was de gevaarlijkste aanvaller, maar ook hij kon geen goed vervolg geven aan zijn acties. In de 16e minuut raakte Dencho Narcisio geblesseerd en werd vervangen door Ashwin Scheffers. Vlak voor rust leek Sander Harmsen te gaan scoren, maar op het laatste moment kon de defensie van Te Werve de bal wegwerken. Na de rust leek Stef Koene een doelpunt te scoren, maar met enige pech rolde de bal naast de verkeerde kant van de paal. In de 53e minuut kreeg Te Werve een enorme kans, maar er werd net naast geschoten. Hoe lang zou Lyra de aanvallende druk van Te Werve kunnen weerstaan? In de 65e minuut was het helaas zo, dat die druk uitmondde in de gelijkmaker, 1-1. In de 67e minuut werd Ashwin Scheffers gewisseld voor Dennis Schouwstra en even later kwam Bob Zwinkels  Robin Vijverberg vervangen. De druk van Te Werve nam tegen het einde van de wedstrijd alleen maar toe, maar na een keeperswissel bij Te Werve, waardoor een veldspeler moest gaan keepen, kon Lyra nog proberen via schoten alsnog een doelpunt te maken. Helaas lukte dat niet meer, waardoor Lyra bij het eindsignaal van de scheidsrechter het besef had, nog enige wedstrijden voor de nacompetitie te moeten spelen. Een schema van die nacompetitie is op dit moment nog niet voorradig, maar zal  ongetwijfeld op de website van Lyra worden bekend gemaakt.

Uw steun is daarbij keihard nodig.!!!!!

Lyra 2 won met 6-0 de laatste competitiewedstrijd van SVC’08.  Speler van de week was Thijs v. Eendenburg van de E 1. De balsponsor was Van den Ende Aluminium Constructies

Voor meer foto's klik HIER