LYRA in hoek waar de klappen vallen

UVS 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse C

29 april 2017 14:30

Post, D.A.

Onbekend

Sinds zaterdagmiddag staat Lyra op een 15e plaats die verplicht tot het spelen van promotie/degradatiewedstrijden. Een scenario dat men aan het begin van de competitie niet gedacht zal hebben. Hoop is er echter nog wel: Lyra moet nog 2 reguliere competitiewedstrijden spelen en kan middels 2 zeges goede zaken doen, al is Lyra wel afhankelijk van andere ploegen.

A.s. zaterdag speelt Lyra in Valkenburg tegen Valken ’68 en de laatste thuiswedstrijd is tegen Te Werve, dat dan al hoogstwaarschijnlijk kampioen is. De stand onderin de ranglijst is na 24 wedstrijden als volgt:

12e: VDL  29 punten, 13e: UVS  28 punten, 14e: Monster: 26 punten, 15e: Lyra 25 punten, 16e: Honselersdijk 24 punten, 17e: Soccer Boys 21 punten en laatste en 16e: Kethel-Spaland met 15 punten.

Van de tegenstander , UVS uit Leiden, had Lyra voor aanvang van de wedstrijd nog nooit gewonnen, maar een ieder die Lyra een warm hart toedraagt, was van mening dat zaterdagmiddag een mooie gelegenheid zou zijn om met die nare traditie te breken. Voor de wedstrijd sprak voorzitter Scheffers twee jubilarissen toe, Yasin Ozkok en Ashwin Scheffers werden in het zonnetje gezet omdat ze meer dan 100 wedstrijden voor Lyra hebben gespeeld. Toen de keeper van UVS meende de ingeschoten al van speler van de week: Luca Duijvestijn te moeten stoppen, waren er al stemmen die zeiden dat het een moeilijke middag zou gaan worden. Onder leiding van scheidsrechter Post uit Den Haag, die een goede wedstrijd floot, begon Lyra voortvarend aan het duel, zonder echt gevaarlijk te worden.

Trainer Ramon Hageraats had op het laatste moment zijn formatie moeten wijzigen, omdat Rick Voskamp niet fit genoeg was om te spelen. Ardi Luijendijk verving hem. In de 25e minuut schoot Coen v. Mil net naast, dat was van Lyra kant het enige vermeldenswaard.

Na de rust werd er door Lyra heel kinderlijk een corner weggegeven waaruit UVS wist te scoren, 0-1.

Nu kon Lyra wederom proberen een schlemielig opgelopen achterstand in te halen.

In de 63e minuut werd Roy Zeestraten gewisseld voor Mark Dukker en even later werd Coen v.Mil gewisseld voor Robin Vijverberg. Kort daarop brak Yasin Ozkok door, maar zijn voorzet belandde achter alle voorhoedespelers van Lyra. Stef Koene werd nog vervangen door Erwin Zeestraten, maar een doelpunt leverde dat niet op. Na een uitval van UVS werd het zelfs 0-2, waarna een gedesillusioneerd Lyra ook nog de 0-3 moest accepteren. UVS natuurlijk blij en Lyra enorm teleurgesteld!!!!! Scheidsrechter Post gaf Ardi Luijendijk nog geel en kon Lyra haar wonden gaan likken.

Uit bovenstaande blijkt dat Lyra a.s. zaterdagmiddag uw steun in Valkenburg niet kan missen.

Lyra speelde in de volgende opstelling:

Doel: Tom Binnendijk,

Achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk  en Ashwin Scheffers,

Midden: Gino Bozuwa, Bob Zwinkels en Coen v. Mil,

Voor: Yasin Ozkok, Thom Kuyvenhoven en Stef Koene.

Speler van de week: Luca Duijvestijn.

Lyra 2 verloor met 1-2 van Rijnsburgse Boys 3.

voor meer foto's klik HIER