Monster is LYRA de baas

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse C

22 april 2017 14:30

Roozeboom, W.

Lyra is nog lang niet uit de nacompetitie/degradatieproblemen, dat is de harde conclusie na het optreden van Lyra gisteren in Monster. Lyra kwam tegenover een Monster te staan dat voor zijn laatste kans vocht, weliswaar het moest met oudjes uit het vierde, maar tot op het bot gemotiveerd was om het Lyra zo moeilijk mogelijk te maken. Voeg daarbij het wederom slappe  begin van Lyra aan de wedstrijd en de uitslag is voor een groot deel verklaard. Daarbij komt nog dat scheidsrechter Roozeboom nou niet bepaald een vlekkeloze wedstrijd floot, want in de eerste helft werd een geldig doelpunt van Lyra niet toegekend vanwege het feit dat de scheidsrechter het niet had waargenomen.

Daarbij komt nog dat de voorsprong van 1-0 van Monster gevolg was van een duidelijke buitenspelsituatie, waarvoor de assistent van Lyra ook vlagde, maar de scheidsrechter liet de vlagsignalen voor wat het was en kende de 1-0 toe.

Treft Lyra dan geen schuld? Vooral in de eerste helft had Lyra mogelijkheden genoeg om te scoren, maar zoals zo vaak is dat juist dit seizoen het grote probleem. Uitblinker Yasin Ozkok passeerde  keer op keer zijn tegenstander, maar zijn voortzetting was niet altijd even gelukkig. Bovendien werd de snelle Sander Harmsen te weinig in het spel betrokken, zodat een overmacht aan defensieve Monster spelers de schade beperkt kon houden. Bob Zwinkels, Tim Herbert en Sander Harmsen wisten echter ook geen raad met de geboden kansen. De hoop was dat Lyra de zaken wat energieker zou gaan aanpakken, maar het tegendeel bleek waar. Door een omzetting bij Monster kwam die ploeg langzaam in de meerderheid en moest doelman Ritchie de Vreeden meermalen handelend optreden. In de 59e minuut was het dan toch raak: Monster scoorde de 1-0 uit buitenspelpositie en vanwege protesteren kreeg Sander Harmsen de gele kaart. Kort daarna werd Roy Zeestraten gewisseld voor Thom Kuyvenhoven en  in de 63e minuut kwam Monster op 2-0. In de 70e minuut werd Coen v. Mil gewisseld voor Robin Vijverberg, waarna in de 80e minuut Stef Koene alleen voor de Monster keeper verscheen maar de bal jammerlijk naast schoof. Monster scoorde uit de aanval hierop de 3-0 en toen was de wedstrijd wel beslist. In de 84e minuut scoorde Sander Harmsen nog de 3-1 en werd Ashwin Scheffers gewisseld voor Dennis Schouwstra. In de slotfase probeerde Lyra het nog wel, er werd enorm op het Monsterdoel gedrukt, maar de keeper van Monster stond verdere doelpunten van Lyra in de weg. Rick Voskamp, Gino Bozuwa en Sander Harmsen kregen deze wedstrijd geel.

A.s. zaterdagmiddag speelt Lyra de zeer belangrijke thuiswedstrijd tegen UVS, Uw steun is daarbij van harte welkom!!!

Trainer Hageraats begon met de volgende elf:

Doel: Ritchie de Vreeden,

Achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Rick Voskamp en Ashwin Scheffers,

Midden: Gino Bozuwa, Coen v. Mil en Bob Zwinkels,

Voor: Yasin Ozkok, Stef Koene en Sander Harmsen.

Lyra 2 won van Monster 2 na een 2-0 achterstand met 2-5!

voor meer foto's klik HIER