Overwinning op koploper Te Werve brengt licht in de duisternis

10 december 2016 14:30

Maat, H.J.A. van der

Onbekend

Lyra behaalde gisteren een klinkende 0-2 overwinning op de koploper Te Werve uit Rijswijk. Dat was vooraf nou niet bepaald iets waarop iedereen had gerekend, maar daarom niet minder welkom. De kennis vooraf was dat Te Werve een aantal zeer vaardige voetballers heeft, die individueel een wedstrijd zouden kunnen beslissen. Lyra stelde daar tegenover een onverzettelijkheid en secure verdedigende arbeid tegenover, waardoor er bij de tegenstander irritatie ontstond en als zo vaak proberen om via een individuele aktie de wedstrijd te beslissen.Als later van Te Werve zijde wordt gezegd dat Te Werve maar 4 x tussen de palen heeft geschoten, dan is het niet vreemd dat Lyra aan het langste eind trok. Want met gevaarlijke uitvallen probeerde Lyra de defensie van de tegenstander te bestoken, iets dat 2 x lukt op een prima tijdstip.

In de 21e minuut schoot Max v. Delft de 0-1 hard binnen na een assist van Bob Zwinkels en in de 45e minuut schoot Thom Kuyvenhoven de 0-2 binnen na goed voorbereidend werk van Sander Harmsen.

Daarmee was de eindstand al bereikt, hoewel Te Werve in de tweede helft van alles probeerde om de stand te veranderen. Lyra moest steeds meer terug , maar goed verdedigend werk hield Lyra op de been. Ritchie de Vreeden hield keurig de 0, daarbij goed ondersteund door Tim Herbert, Rick Voskamp, Ardi Luijendijk en Nicky Mast. Het middenveld bestond uit Robin Vijverberg, Max v. Delft (die geel kreeg) en Bob Zwinkels, Aanvallend moesten Yasin Ozkok, Thom Kuyvenhoven en Sander Harmsen de tegenstander bezig houden. Jesse Boateng verving in de tweede helft nog Thom Kuyvenhoven, maar de 3 punten gingen mee naar De Lier. De goed leidende arbiter v.d. Maat uit Alphen a/d Rijn had een gele kaart over voor Max v. Delft en een speler van Te Werve. Lyra kan de winterstop in met een fijn gevoel: ze zijn het winnen nog niet verleerd!! Lyra 2 verloor in Wassenaar met 3-1 van SVC’08 2. In de winterstop gaat de selectie van Lyra op trainingskamp naar het Spaanse Malaga.

voor meer foto's klik hier