LYRA krijgt ruim klop in Leiden

UVS 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse C

26 november 2016 15:00

Spaans, H.

Onbekend

Lyra reisde gisteren met de bus naar Leiden om daar de wedstrijd tegen UVS te spelen. Vorig seizoen was het de laatste wedstrijd van de competitie die met 6-2 verloren ging. Gezien het resultaat van gisteren, was het wellicht beter geweest om maar niet in de bus te stappen en gewoon thuis te blijven. We kunnen niet anders zeggen dat de wedstrijd tegen UVS  een complete afgang voor Lyra is geworden. En als zo vaak: na een aardig begin , komt Lyra toch weer op achterstand en heeft de ploeg niet het vermogen zich daar bovenuit te werken.

Bovendien is dit resultaat niet echt bevorderlijk voor het zelfvertrouwen, zeker na het laten oplopen van de achterstand voor de rust. Vooral het doelpunt van UVS in het rustsignaal was van grote schoonheid en drukte Lyra met de neus op de keiharde feiten: bij rust al een 4-0 achterstand.

Door het inbrengen van 3 wissels trachtte Ramon Hageraats het tij nog enigszins te keren, maar kon niet verhelen dat Lyra tegen een grote, kansloze nederlaag aanliep. Gele kaarten waren er voor Sander Harmsen en Bob Zwinkels, gegeven door scheidsrechter Spaans.

Trainer Hageraats begon met de volgende elf:

doel: Tom Binnendijk,

achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Nicky Mast,

midden: Gino Bozuwa, Robin Vijverberg en GlennVanhove,

voor: Bob Zwinkels, Thom Kuyvenhoven en Sander Harmsen.

Na de rust werden Gino Bozuwa, Glenn Vanhove en Thom Kuyvenhoven gewisseld voor Jesse Boateng, Yasin Ozkok en Max v. Delft. Om een “zwarte” zaterdag compleet te maken verloor Lyra 2 met 4-1 bij Rijnsburgse Boys en ging de wedstrijd van Lyra 3 tegen Semper Altius 2 niet door, Semper Altius is terug getrokken uit de competitie. A.s.  zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Valken’68 en zal uit een ander vaatje getapt moeten worden om de punten te pakken!! We zijn benieuwd!! Uw steun daarbij is onontbeerlijk.

Voor meer foto's klik HIER