Derby tussen LYRA en sc Monster levert geen winnaar op

12 november 2016 14:30

Gommans, T.

Onbekend

Bij de burenruzie tussen Lyra en Monster zijn de punten keurig verdeeld en vooral Lyra mocht daar, gezien de tweede helft, heel erg tevreden mee zijn. De eerste helft gaf een licht voordeel voor Lyra te zien, maar Monster werd toch ook een aantal keren heel gevaarlijk. In de tweede helft blonk Monster uit, gelukkig voor Lyra, in het missen van doelrijpe kansen.

Trainer Ramon Hageraats begon met het zelfde elftal als vorige week onder het motto “Never change a winning team”.

doel: Tom Binnendijk,

achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Nicky Mast,

midden: Gino Bozuwa, Robin Vijverberg en Max v. Delft,

voor: Thom Kuyvenhoven en Coen v. Mil.

De uitstekend leidende arbiter Gommans uit Gouda hoefde slechts een gele kaart te trekken en die was voor een speler van Monster. Pupil van de week was Ross v. Mil en “Man of the match” is Robin Vijverberg geworden em de ballen waren gesponsord door P. Looije Verpakkingen en oud bestuurslid Kees Hofstede.

Beide ploegen begonnen de wedstrijd voortvarend, waarbij Lyra iets gevaarlijker was dan Monster. In de 19e minuut kon Thom Kuyvenhoven, na een goede interceptie van Robin Vijverberg en een assist van Bob Zwinkels de 1-0 scoren. Maar in de 22e minuut maakte Monster al weer gelijk, 1-1, dus Lyra heeft niet lang kunnen genieten van de voorsprong. Al na een half uur moest Coen v. Mil, wegens een knieblessure gewisseld worden voor Sander Harmsen, die gelijk een goede voorzet gaf waaruit Thom Kuyvenhoven naast schoot.Op slag van de rust kreeg Monster een enorme kans, die zij misten.

Na de rust probeerde Lyra het wel, maar moesten een aantal gevaarlijke aanvallen van Monster toestaan, die gelukkig geen doelpunten opleverden. Na een uur was er een uitbraak van Thom Kuyvenhoven die door een verdediger van Monster onreglementair werd onderbroken gevolg: de enige gele kaart van de wedstrijd. Vlak voordat Ramon Hageraats wilde wisselen , kreeg Monster een enorme kans , die werd gemist. Bob Zwinkels maakte plaats voor Glenn Vanhove en Ardi Luijendijk maakte plaats voor Dennis Voskamp. Tegen het einde van de wedstrijd werd Monster steeds gevaarlijker zonder tot doelpunten te komen. Daarom kon een ieder wel leven met de overeengekomen puntendeling.

Lyra 2 won met 3-0 van Monster 2. A.s. zaterdag is Lyra 1 vrij, ze spelen op donderdagavond a.s. een oefenwedstrijd tegen GDA op de Zweth.

Voor meer foto's klik HIER