LYRA boekt eerste thuisoverwinning van het seizoen

VDL 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse C

5 november 2016 14:30

Ekelenburg, M. van

Onbekend

Lyra heeft dit seizoen de eerste thuisoverwinning binnen, slachtoffer was VDL uit Maassluis, een ploeg die voor de wedstrijd evenveel punten had als Lyra. Door deze overwinning heeft Lyra, qua puntenaantal iets afstand kunnen nemen van de onderste plaatsen, maar wat mogelijk nog belangrijker is, dat het zelfvertrouwen van de spelersgroep door dit resultaat wat meer toeneemt. Trainer Ramon Hageraats begon met de volgende elf:

Doel: Tom Binnendijk,

achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Nicky Mast,

midden: Gino Bozuwa, Robin Vijverberg, Max v. Delft en Bob Zwinkels,

voor: Thom Kuyvenhoven en Coen v. Mil.

Scheidsrechter was de heer v. Eekelenburg, die een goede wedstrijd floot en alleen voor Max v. Delft een gele kaart had.  Speler van de week was  Levi Sales en de bal werd gesponsord door Rob’s Health Centre.

Het begin was voor Lyra hoopvol, de eerste kans kwam al na 4 minuten toen Thom Kuyvenhoven alleen voor de keeper verscheen maar helaas miste. Tim Herbert schoot na een lange, goede Lyra aanval jammerlijk over, waarna de teleurstelling groot was toen VDL uit een goede aanval de 0-1 scoorde. Dat was niet bepaald volgens het wedstrijdbeeld , maar na ruim vijf minuten wist gelukkig Coen v. Mil , na een goede pass van Bob Zwinkels, de verdiende gelijkmaker te produceren, 1-1. Na twee mogelijkheden voor VDL, waarbij Tom Binnendijk handelend moest optreden, kwam Lyra tot een goede aanval, waarbij Tim Herbert de voorzet gaf en Bob Zwinkels de 2-1 aantekende.

Na de rust probeerde Lyra wel aan te vallen , maar de finesse ontbrak vaak en het algemene spelpeil zakte een beetje. Er werd bij Lyra een dubbele wissel toegepast: Erwin Zeestraten voor Thom Kuyvenhoven en Jesse Boateng voor Coen v. Mil. Groot was derhalve de teleurstelling toen een fout in de Lyra defensie de oorzaak was van de gelijkmaker van VDL, 2-2. Zou Lyra de voorsprong dan toch weer niet vast kunnen houden? Na wat gedoe voor het strafschopgebied van VDL mocht “man of the match” Gino Bozuwa een vrije trap nemen, die door Max v. Delft met een mooie kopbal tot 3-2 werd gepromoveerd.  Even later kreeg Erwin Zeestraten nog een goede kans maar zijn schot ging over. VDL drong in de slotfase nog wel aan, maar gelukkig voor Lyra kon de 3-2 voorsprong gehandhaafd worden en was de eerste thuisoverwinning dit seizoen een feit!

Lyra 2 behaalde ook een overwinning, met 1-0 op Voorschoten 2.

Lyra 1 speelt a.s. zaterdag weer een thuiswedstrijd: de derby tegen SC Monster.

U bent er dan toch ook?

voor foto's klik HIER