Honselersdijk stuurt LYRA met nederlaag terug naar De Lier

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse C

29 oktober 2016 14:30

Steenbergen, R.M.

De uitslag van de gisteren gespeelde wedstrijd is wederom voor Lyra zeer ongunstig, want Lyra staat momenteel wel heel erg dicht bij de onderste plaatsen. De promotie / degradatie (pd) houdt in dat de twee laatsten op de ranglijst direct degraderen en de twee teams daarboven pd wedstrijden om behoud van het tweedeklasserschap zullen moeten spelen.

Vooraf was de verwachting hoger gespannen dan de uitslag doet vermoeden, maar dat Lyra gisteren vooral op felheid werd afgetroefd , was toch wel bedenkelijk om te zien. Honselersdijk begon veel feller en straalde uit dat er voor Lyra deze middag weinig tot niets te halen viel. En als zo vaak.........de 1-0 achterstand ontstond al in de 9e minuut na een vlot lopende aanval van Honselersdijk.

Weer moest Lyra achter de feiten aanlopen met daarbij nog de handicap dat Rick Voskamp zich al na 20 minuten moest alten vervangen door Nicky Mast, die het verder overigens goed deed. In de 25e  minuut mocht Lyra een corner nemen die door Nicky Mast indraaiend werd genomen en uit de scrimmage die daarop volgde kon Ardi Luijendijk de 1-1 laten aantekenen.

Na de rust ontstond het zelfde beeld als voor de rust: een feller Honselersdijk kon keer op keer gevaarlijk worden voor het doel van Lyra. In de 47e minuut mocht Honselersdijk een vrije trap nemen en uit de rebound de 2-1 scoren. In de 59e minuut kon Honselersdijk zelfs de 3- 1 scoren waarna de wedstrijd wel zo’n beetje gespeeld leek. Robin Vijverberg werd nog gewisseld voor Erwin Zeestraten en Roy Zeestraten werd gewisseld voor Coen v. Mil, maar het had geen andere score tot gevolg.

Jammer was het wel dat vlak voor het einde de linksback van Honselersdijk een zware overtreding van achteren maakte op Yasin Ozkok, die wel erg geblesseerd uit moest vallen en Lyra de wedstrijd moest uitspelen met 10 man. De linksback kreeg “slechts” geel waar een andere kleur op zijn plaats was geweest. De verder goed leidende scheidsrechter Steenbergen floot voor het einde van de wedstrijd en Honselersdijk was 3 punten rijker en Lyra een illusie armer.

Lyra speelt a.s. zaterdag de thuiswedstrijd tegen VDL, de toenemende druk op de ploeg zou door een talrijk publiek (dus U allen) wat kunnen worden weggenomen.

Uw steun is derhalve van harte welkom.

Trainer Ramon Hageraats begon met de volgende elf:

doel: Tom Binnendijk,

achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Rick Voskamp,

midden: Gino Bozuwa, Max v. Delft en Robin Vijverberg,

voor: Yasin Ozkok, Thom Kuyvenhoven en Bob Zwinkels.

Aan Lyra kant vielen geen kaarten.

Voor meer foto's klik HIER