LYRA lijdt zure nederlaag tegen CWO

CWO 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse C

15 oktober 2016 14:30

Bend, A. van der

Onbekend

Helaas heeft Lyra op zaterdagmiddag geen vervolg weten te geven op de eerste overwinning van vorige week. Zuur was de 0-1 nederlaag tegen CWO uit Vlaardingen wel, want in de laatste minuut wisten de gasten te scoren en behaalden toch wel een verdiende overwinning. Maar het zag er langere tijd toch wel naar uit dat Lyra het gelijkspel over de streep kon trekken, tot die laatste minuut.

Trainer Ramon Hageraats begon met de volgende elf:

doel: Tom Binnendijk,

achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Ashwin Scheffers,

midden: Max v. Delft, Glenn Vanhove en Bob Zwinkels,

voor: Yasin Ozkok, Thom Kuyvenhoven en Coen v. Mil.

Gino Bozuwa was door ziekte helaas afwezig.

Speler van de week was Stan Vriesen,  de scheidsrechter was de heer v.d. Bend en de bal werd geschonken door JNV Produce Marketing BV

Lyra had een aarzelend begin van de wedstrijd, mede veroorzaakt door de grote technische vaardigheid van de CWO spelers, maar telkens door goed optreden van de “man of the match” Tom Binnendijk kon Lyra de schade beperkt houden. Al vrij vroeg liep Ashwin Scheffers een enkelblessure op, waarmee hij de eerste helft nog wel kon uitspelen, maar na de rust werd hij vervangen door Dennis Voskamp. Rond de 40e minuut moest Bob Zwinkels een “professionele”overtreding maken, waarvoor hij geel ontving. Pas in de 37e minuut loste Coen v. Mil het eerste Lyra schot op het CWO doel, waarna de rust aanbrak.

Rond het uur had Glenn Vanhove een aardige actie besloten met een schot, dat echter werd gestopt door de CWO keeper. In de 61e minuut had Coen v.  Mil een aardige kans na een fout van een CWO verdediger, maar de keper stopte zijn schot. Tussendoor moest de Lyra verdediging met Tom Binnendijk aan het hoofd tal van kansrijke situaties voor CWO oplossen en dat lukte goed. In de 76e minuut werd Glenn Vanhove gewisseld voor Robin Vijverberg, die even later ook geel kreeg. In de 84e minuut werd Coen v. Mil gewisseld voor Jesse Boateng. In de 90e minuut schoot Thom Kuyvenhoven nog hard in de handen van de CWO keeper tot de blessuretijd aanbrak een Tom Binnendijk werd gepasseerd door een schuiver van de CWO spits. Grote teleurstelling aan Lyra zijde en grote vreugde aan CWO kant.

A.s. zaterdag speelt  Lyra de bekerwedstrijd tegen Excelsior Maassluis 2, U  bent weer van harte welkom om uw ploeg te steunen.

Voor foto's klik HIER

Lyra 2 leed een 0-2 nederlaag tegen Sportlust 2 uit Woerden.

Speler van de week:

Mijn naam is Stan Vriesen, ik ben geboren op 4-5-2006, mijn vader is Ronald en mijn moeder is Nathalie en ik heb 1 broer Wessel.

Ik ben leerling van groep 7 van de Prins Mauritsschool, mijn juf heet Wendy.

Ik vind gym, rekenen en buitenspelen op school leuk, maar ij heb een beetje een hekel aan begrijpend lezen.

Mijn favoriete club is naast Lyra Feyenoord, ik vind Dirk Kuyt de beste speler.

Mijn eigen team is de E 5, ik ben daar verdediger.

Mijn hobbies zijn: voetballen, film kijken en buiten spelen.

Ik voorspel de uitslag van Lyra – CWO als 2-0.

Ik bedank mijn begeleider Coen v. Mil voor de leuke zaterdag!