LYRA behaalt eerste overwinning op dak van A4

8 oktober 2016 14:30

Switser, P.H.J.

Onbekend

Met grote blijdschap geven wij kennis van: de eerste overwinning van Lyra in de nieuwe competitie!!! Kethel Spaland was voor Lyra geen bekende tegenstander, die club had zaterdagmiddag open middag op het schitterende nieuwe complex dat door de burgemeester van Schiedam werd geopend. Lyra wenst niet mee te doen aan de feestelijkheden van Kethel Spaland door een klinkende en verdiende overwinning van 1-4 te behalen. Weliswaar is Kethel Spaland de hekkensluiter in de afdeling van Lyra, maar er moet toch wel wat gedaan worden om daar de punten te pakken. Zodoende kon Lyra zichzelf nu eindelijk eens belonen en 3 punten meenemen naar De Lier. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Switser, die rustig en bekwaam floot en voor Tom Kuyvenhoven een gele kaart had.

Trainer Ramon Hageraats begon met het volgende elftal:

doel: Tom Binnendijk,

achter: Tim Herbert, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Ashwin Scheffers,

midden: Gino Bozuwa, Glenn Vanhove en Bob Zwinkels,

voor: Yasin Ozkok, Thom Kuyvenhoven en Coen v. Mil.

We hadden nauwelijks onze plaats op de bank ingenomen of Lyra stond al met 0-1 voor.

Schuldige was Bob Zwinkels die met een mooi schot aan het eind stond van de eerste vloeiende Lyra aanval. Een paar minuten later miste Yasin Ozkok een opgelegde kans op 0-2, terwijl Kethel Spaland daar niet zo veel tegenover kon zetten. In de 17e minuut scoorde Coen v. Mil de 0-2 na een goede actie van Yasin Ozkok. Een minuut later kreeg Kethel Spaland een enorme kans maar de bal werd wild overgeschoten. In de 33e minuut scoorde spits Thom Kuyvenhoven de 0-3 en leek er voor Lyra geen vuiltje meer aan de lucht.

Dat kort daarna Thom Kuyvenhoven en Coen v. Mil twee enorme kansen misten, mocht de pret voorlopig niet drukken.

Na de rust verwachtte een ieder bij Lyra een fel aandringend Kethel Spaland, die toch wel zouden proberen de aansluitingstreffer te realiseren. Maar het was weer Lyra dat scoorde, middels Thom Kuyvenhoven die raak schoot na een uitbraak van Yasin Ozkok, 0-4. Daarna volgde een periode waarin Lyra wat verslapte en dat had tot onmiddellijk gevolg dat Kethel Spaland kon scoren, 1-4. Kort daarna kreeg Coen v. Mil na een hakballetje van Thom Kuyvenhoven , de gelegenheid de score verder uit bouwen, maar hij miste. In minuut 68 werd Glenn Vanhove gewisseld voor Robin Vijverberg en vijf minuten later werd Yasin Ozkok gewisseld voor Jesse Boateng. Vlak voor het einde van de wedstrijd kwam John Vermeer nog in het veld voor Bob Zwinkels maar aan de eindscore veranderde dat allemaal niets.

Al met al een mooie en verdiende overwinning voor Lyra dat a.s. zaterdag de thuiswedstrijd tegen CWO uit Vlaardingen speelt. Lyra 2 behaalde een 1-1 gelijkspel in Voorburg tegen Forum Sport.

Voor meer foto's klik HIER